Viser innlegg med etiketten St.Georgsdagen. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten St.Georgsdagen. Vis alle innlegg

tirsdag 20. april 2010

Bilder fra St. Georgsgudstjenesten

Den 18. april markerte Øksnes KFUK-KFUM-speiderne St. Georgsdagen som er den 23. april hvert år. Ridderen St. Georg skal minne alle speidere om å velge å kjempe for det gode, og mot det onde. Takk for en flott dag, med stor innsats fra mange. Etter gudstjenesten hadde vandrerne cafe i menighetssalen til inntekt for HIV-fondet, og Stifinnerne arrangerte en sporløype utendørs. Under kan du se noen bilder fra dagen. Takk til Marjo Strengell for bildene.

tirsdag 5. mai 2009

To bilder til fra gruppetur på Øysanden



To bilder til fra gruppeturen til Øysanden den 26. april 2009. Foto: Geir Mortensen, som også har alle rettigheter til bildene. Klikk på bildet for større bilde. Det ene bildet er fra Scouts Own`en (speidergudstjeneste) der vi snakket om St. Georg, og det å ha helter og forbilder. Samt et bilde av gaupepatruljen i hinder/element - løypa.

mandag 27. april 2009

Bilder fra gruppetur til Øysanden 26/4-09






Fotograf: May-Britt Helgesen. For større bilde, klikk på bilde. Alle rettigheter til bilde: May-Britt Helgesen.

Flere bilder fra gruppetur til Øysanden den 26/4-09






Fotograf: May-Britt Helgesen. For større bilde, klikk på bildet. Alle rettigheter til bilde: May-Britt Helgesen.

søndag 26. april 2009

Markering av St Georgsdagen og Gruppetur til Øysanden








23. april er det St. Georgsdagen. Og speidere i hele verden feirer dagen enten den 23. april eller nærmeste helg. I Øksnes var markeringen lagt til søndag 26. april. Vi markerte dagen med tur for både stifinnere og vandrere til Øysanden. 65 speidere og ledere var tilstede og fornyet speiderløftet sitt under en felles Scouts Own. En Scouts Own er en spesiell speidergudstjeneste. Både stifinnere og vandrere hadde lært om St. Georg før turen, og fikk utdelt sitt St. Georgsmerke til å ha på skjorta på slutten av Scouts Own`en. Merket er nokså tøft, med bilde av St. Georg som dreper dragen.Og på samme måte som St. Georg drepte dragen, slik skal vi som speider kjmpe for det gode i verden og i vår hverdag.  

Vi hadde ikke det beste været, men bra nok. Vi koste oss med matlaging på bål, før vandrerne gjennomførte en hinderløype, og stifinnerne øvde seg på livline og dro på oppdaglesestur og fant en gapahuk.

Øysand var et strålende sted å ha speidertur, med variert terreng. Det kan godt hende vi kommer tilbake hit. 

Fotograf: Martin Enstad. Alle rettigheter til bilde: Martin Enstad