Viser innlegg med etiketten Speiderhytta. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Speiderhytta. Vis alle innlegg

onsdag 2. oktober 2013

Overnattingstur 4.-5. oktober på Speiderhytta


for Stifinnere og Oppdagere

Oppmøte ved Speiderhytta på Toftenes fredag 4.oktober kl 1730
Hentes ved speiderhytta lørdag 5. oktober kl 1500


Fra en hytetur på speiderhytta i 2011. 

Pakkeliste:
-kr. 50,- (dette er ”husleie” som brukes til forsikring og vedlikehold)
-brød og pålegg til 3 måltider(husk når vi er ute spiser vi litt mer enn ellers)
(gruppen handler inn drikke og varm mat)
-Sovepose og liggeunderlag (ikke teppepose det blir for kaldt), dersom luft i underlag, ha med pledd som kan være mellom pose og underlag.
-Bestikk/kopp/fat/spikkekniv
-Sitteunderlag
-lommelykt/hodelykt
-Ullundertøy
-2 par ullsokker
-toalettsaker
-Et skift fra innerst til ytterst
-Hansker/votter/lue
-Regntøy
-Egnet fottøy etter vær (må tåle å bli vått uten at foten blir våt!!)
-Vindtett jakke

Speiderne må være kledd etter vær. Vi skal være mest mulig ute ved speiderhytta.
Mobil kan ikke være med.

Fredagskveld er det leirbål med underholdning, og da er det lov å ha med litt snop(liten brus, liten pose potetgull, yderst lite smågodt eller en sjokolade).

Påmelding skjer via mobilnr til Liv Dagny 41468793, eller e-post: liv.bokholderiet@sordahl.no innen fredag 4.oktober kl 1200. Gi da beskjed om hvem som kontaktes (telefonnr) dersom noe skulle skje med speideren. Fint om vi får beskjed om noen er allergisk mot noe ang mat.

Hjemmeleder er avklart.

Vel møtt til overnatting J

Hilsen
Liv Dagny tlf 41 46 87 93, May Britt og Yngvar 


torsdag 23. september 2010

Åpning av Speiderhytta

Onsdag 22. september blr speiderhytta vår åpnet offisielt av Biskop Tor B. Jørgensen. Til stede var det både oppdagere, stifinnere og vandrere fra Øksnes. Biskop fikk et speiderskjerf med gruppenavnet og kretsmerket påsydd.

Biskopen rettet også en tydelig takk til Tove og Svein Kristian Hansen som har gitt speiderne huset i gave til Øksnes KFUK-KFUM- speidere. Tove og Svein Kristian fikk overrakt en plakett med "takk for støtte" og en speiderkniv som et synlig bevis på vår takknemlighet. Og speiderne møtte dem med et Bravo - rop, på ekte speidervis.

Etterpå så vi en film fra Madagaskar om Globalaksjonen, som oppdagere og stifinnere hadde samlet inn penger til i Julebukkaksjonen, og som vandrerne skal ut og samle inn penger til på Globalaksjonen den 13. oktober. Kapellan Evy Brun, som har bodd fire år på Madagaskar, fortalte fra Madagaskar, og overrakte en gave til speidergruppa fra Madagaskar - et knippe med opptenningsved helt fra Madagaskar. Evy skal reise til Madagaskar om en drøy uke, og vi håper som gruppe å få kontakt med en speidergruppe Madagaskar gjennom Evys kontakter i landet.

Etterpå var det pølsespising utenfor speiderhytta. Fotograf: Lill Hege Hagenes.

Under kan du se bilder fra åpningen.

onsdag 15. september 2010

Om dugnaden på fredag og lørdag


Nå til helgen er det dugnad på speiderhytta på Toftenes. Fredag 17. september begynner dugnaden kl 1700, men det blir folk ved hytta fra kl 1400, så det er mulig å komme tidligere. På lørdag 18. september begynner dugnaden kl 1000.

Følgende oppgaver skal løses på dugnaden:

- Ordne trappa inn til huset.
- Rydde skog
- Tømme / rense brønnen
- Plukke søppel
- Evt. fikse rekkverk på trappa
- Hyller i yttergangen
- Vaske ned innvendig

Vi trenger at dere har med utstyr. Ta med spader, motorsager, hammer, spiker, sag, blanke søplesekker, vaskebøtter og tuer.

Fredag blir dugnaden ledet av Leif Henriksen, lørdag blir dugnaden ledet av Hjalmar Johansen.

Vi trenger en oversikt over hvem som kommer når. Send en mail til martin.enstad@gmail.com med når dere kan komme på dugnaden i løpet av torsdag 16. september.

Speiderhilsen
martin

torsdag 29. april 2010

Vi har fått speiderhytte!



Som Øksnesavisa kunne melde sist fredag har Øksnes KFUK-KFUM-speiderne fått et hus og tomt av Tove og Svein Kristian Hansen på Toftenes. Gruppa har også fått lov til å disponere 80 mål tomt som ligger rundt huset.

Årsmøte i Øksnes KFUK-KFUM-speiderne takket begeistret og enstemmig ja til denne gaven. Huset gir speiderarbeidet i Øksnes helt nye muligheter for å kunne være på overnattingstur året rundt. At det i år kommer nysnø helt til vi står i overkanten til mai måned, bare understreker dette.

Speiderhytta vil sikkert bli brukt flittig til turer av både patruljer, vandrertroppen, stifinnertroppen og oppdagerne.

Her finner du saken omtalt i Øksnesavisa sin nettutgave

Og her finner du saken omtalt på Norges KFUK-KFUM-speiderne sin hjemmeside

Bildet over er fra Øksnesavisa.