Viser innlegg med etiketten speiderskogen. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten speiderskogen. Vis alle innlegg

onsdag 3. juni 2009

Takk for dugnadsinnsats




Stor takk til alle speiderne og foreldre og besteforeldre som deltok på dugnaden i speiderskogen den 3. juni. Takk til alle som stilte med øks, sag, bil, henger og rå muskelkraft. På en drøy time fikk vi felt alle trærne som skulle felles foreløpig, og vi fikk ryddet masse kvist. Speiderne kommer til å fortsette ryddejobben på neste møte, så send med dem solid skotøy og gode uteklær. Hvis det finnes noen med en gravmaskin, som kan tenke seg å grave dreneringsgrøfta eller deler av den, så ta kontakt med gruppeleder Martin Enstad på mail: martin.enstad@gmail.com eller mobil: 99624959.
Klikk på bilde for større bilde. Alle foto: May-Britt Helgesen, som også har alle rettigheter til bildene.

tirsdag 2. juni 2009

Kombinert dugnad og speidermøte den 3. juni

Området mellom Myre kirke og kirkeveien er i dag et lite skogholt, med stort sett småbjørk og kratt. Dette området har Menighetsrådet bestemt, etter forslag fra speiderguppa, skal gjøres om til et uteområde egnet for lek og aktivitetet for barn/ungdom. Og området skal kalles speiderskogen. Her skal det ryddes en del skog, etableres en bålplass, og på sikt en gamme/langhus på ca 70 m2. Dette er et prosjekt som vil hjelpe speiderguppa mye – fordi vi har for lite plass inne i Myre kirke, og trenger et uteområde i umiddelbar nærhet. Mye av skogen skal ryddes vekk, deretter skal området dreneres. I første omgang ber vi flest mulige foreldre komme og være med speiderne og felle og rydde skog på speidermøtet 3. juni. kl 1730 – 1900. Ta med det du har av motorsag, økser, sager, ryddesaks og hagesaks. Vi trenger også foreldre som kan stille med bil og henger denne dagen for å kjøre bort kvist. Vi er også på jakt etter foreldre/besteforeldre/speidervenner som har maskinførerbevis og kan tenke seg og være med å grøfte området ved en annen anledning. Hvis noen også kan stille med egen maskin i noen timer så nærmer vi oss himmelen ;-). Fint å vite om det kommer folk, eller om noen kan kjøre evt still med egen maskin, send en mail til martin.enstad@gmail.com med navn og telefonnummer.