Viser innlegg med etiketten vandrere. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten vandrere. Vis alle innlegg

mandag 26. august 2013

VANDRERE - Høsten 2013


De fleste møtene vil som vanlig vare fra 17.30 til 19.00 ,men det vil å bli noen lengre møter.
Det er tre typer speidermøter for vandrerne:

TROPPSMØTE er for alle, og blir ledet av de voksne lederne.
FØRERPATRULJEMØTE er kun for de som er patruljeførere og assistenter (grønt skjerf)
PATRULJEMØTER er møter som planlegges og ledes av patruljeførerne og assistentene

September  
4. Troppsmøte: Oppstart. Vi skal være ute i speiderskogen ved kirka.

11. Fellestur til Øysanden KL 1700-2000. Oppmøte ved Blås Ide på baksommarøy.
            Ta med drikke og noe å grille.

18. Troppsmøte: Vi får besøk fra Madagaskar.

25. Førerpatruljemøte: patruljeførere og patruljeassistenter skal ha sitt pf møte samtidig som foreldremøtet. Resten av speiderne har FRI

25. FORELDREMØTE KL 1800 OBLIGATORISK for alle foreldre. Første time felles, andre timen er for de som har speidere som skal på landsleir til sommeren 2014.(speidere født i  2003 og eldre)

Oktober
2. Patruljemøte

5-6. Overnattingstur  fra lørdag kl 13 til søndag kl 10. Mere info kommer

9. Fri pga Høstferie

16. Tropppsmøte: GPS kurs

19. JOTI på Alsvåg skole 17.00-01.00 (obs. dette er på en lørdag)

23. Tråkk tur: kl 17.30- 21.00 oppmøte Sommarøy skole .vi skal ta tråkk merket på denne turen og
samtidig bruke  det vi lærte på GPS kurset.

30.Patruljemøte.

November
6. Troppsmøte: Øve på knuter.

10.Gudstjeneste kl 11 i Myre  kirke. OBLIGATORISK oppmøte for alle speiderne. Ha på speiderskjorte for dem som har.

13.Troppsmøte: Vi skal være på speiderhytta å øve på surringe

20.Troppsmøte: Tur til Bjørkeskogen ,ta med pølse, litt drikke, refleks eller refleksvest

27 Avsluttning med opptakelse av speiderne i kirkerommet.


Velkommen til ett nytt speider år
Hilsen Lederne
Lill Hege mob9006624. Leif,Geir og Tore.

onsdag 16. januar 2013

Program for Vandrerne våren 2013


De fleste møtene vil  som vanlig vare fra 17.30 til 19.00 ,men det vil å bli noen lengre møter.

Det er tre typer speidermøter for vandrerne:
TROPPSMØTE er for alle, og blir ledet av de voksne lederne.
FØRERPATRULJEMØTE er kun for de som er patruljeførere og assistenter (grønt skjerf)
PATRULJEMØTER er møter som planlegges og ledes av patruljeførerne og assistentene

Patruljene består av følgende:

Ulv: PF Mathias. Ass Kjetil. Patrick. Brian. Joakim.                                                                                                                                          Gaupe: Pf Jenny. Ass Malin H. Viktoria Ø. Sander. Daniel. Ronja. Mari.                                                                                                        Rein: Pf Fredrik. Oskar E. Lars-Petter. Daniel. Jonas. Øyvind. Mathias.                                                                                                                Hakkespett: Pf Malin B. Ass Christina. Sara Malene. Linn karin.

Onsdag 16 januar:  Troppsmøte. Tur til Bjørkeskogen der det vil det bli sporløype og bål kos. Ta med kniv,pølse og noe varm å drikke.

Onsdag 23 Januar: Patruljemøte.

Onsdag 30 januar: Patruljemøte.

Fredag 1 og Lørdag 2 Februar: Overnattingstur til speiderhytta, oppmøter fredag kl 18.00  henting lørdag kl 15.00. Det blir mulighet for å sove ute for dem som ønsker det. Mere info kommer.

Onsdag 6 februar: Førerpatruljemøte.Kun for patruljeførere og assistenter.

Fiskemerket: vi skal jobbe med fiskemerket en periode fremmover. For å få dette merket må man bla dra på fisketur, kunne sløye fisk, lære bibelhistorie om fisk, lage fisk på bål.

Onsdag 13 Februar: Troppsmøte. Vi jobber med fiskemerket. Patruljen Gaupe og Ulv skal sløye og fillitere fisk så ta med kniv og fjøl. Rein og hakkespett skal være ute å lage fisk på bål.

Fredag til  Søndag 15-17 Februar: Patruljeførerkurs i Lofoten 7-10 kl.  Lederkurs og Årsmøte for kretsen (for lederne). Denne turen vil være avhengig av foreldre som kan kjøre. Mer info  i eget skriv og  på mail.

Onsdag 20 Februar: Vinterferie.

Onsdag 27 Februar: Troppsmøte.  Vi jobber med fiskemerket. Patruljen Rein og Hakkespett skal sløye og filitere fisk så ta med kniv og fjøl. Gaupe og Ulv skal være ute å lage fisk på bål.

Lørdag 2 Mars: Ski/fiske tur på Alsvåg vannet for alle speiderne kl 11.00-15.00. Patruljeførere, assistenter og roverne vil få tilbud om en utvidet tur med overnatting i telt eller gapahuk. Mere info kommer.

Onsdag 13 Mars: Patruljemøte.

Onsdag 20 Mars: Vi skal være ute under hele møtet.kle på uteklær.

Onsdag 27 Mars: Påskeferie.

Onsdag 3 april: Flaskeinnsamling sammen med stifinnerne og oppdagerne.

Onsdag 10 april: Patruljemøte.

Førstehjelps merket: De to neste onsdagene skal vi jobbe ganske intenst med førstehjelp .10 april kommer Øksnes Røde Kors Hjelpekorps å holder førstehjelpskurs, dette vil bli ett lengre møte enn vanlig for at vi skal få lært mest mulig. 17 April blir det en tur fra speiderhytta der dere vil få forskjelligeførstehjelps oppgaver,så det er veldig  viktig at dere møter på begge møtene.Dere må delta på begge møtene for å få førstehjelps merket.

Onsdag 17 april: Troppsmøte. Førstehjelpskurs med Øksnes Røde Kors Hjelpekorps i kirka. Obs kl 17.30-20.30.

Onsdag 24 april: Troppsmøte. Tur med førstehjelp oppgaver,oppmøte på speiderhytta kl 17.30-21.00. Det er viktig at du er presis.

Søndag 28 april: St Georgsgudstjeneste kl 11.00 i Myre kirke.obligatorisk oppmøte for.Speiderne.Husk speiderskjorte og skjerf  for dem som har.

Onsdag 1 mai: Fri.

Onsdag 8 mai: Troppsmøte. Kanotur. Evt bygge taubane.

Onsdag 15 mai: Troppsmøte. Fjelltur kl17.30-19.30 oppmøte ved Fjellstua i Øvergården.

Onsdag 22 mai: Fellestur til Skipsand kl 17.00-21.00

Søndag 26 mai: Gudstjeneste kl 11.00.Dette er avsluttnings gudstjenesten til Martin før han og familien flytter sørover. Obligatorisk oppmøte for alle speiderne.Husk speiderskjorte og skjerf for dem som har.

Onsdag 29 mai: Troppsmøte. Kanotur.

Onsdag 5 juni: Fri.

Fredag til Søndag 7-9 juni: Leir på skogsøya sammen med Oppdagerne, Stifinnerne, Blåveipatruljen. og patruljen Makalaus fra Brønnøysund. Mer info kommer.

Dere finner også info på  http://okms.blogspot.no/  eller søke oss opp på facebook...øksnes kfuk-kfum speidern og legge dere til der.



Speiderhilsen Lederne

Lill Hege Hagenes mob: 90066246 Mail: lhh73@hotmail.

 Martin Enstad.Robert Lind.og ass Trond-Erik Bertinussen

torsdag 15. mars 2012

Patruljetur for patruljen uten navn (Patruljeførere. Serine og Trond-Erik)

Lørdag 17. mars blir det patruljetur for patruljen uten navn (Patruljefører: Serine og Trond Erik). 

Oppmøte ved ved Alsvåg kirke kl 1200. Vi skal gå til speiderhytta, men sekkene vil bli kjørt ut. Vi skal være ute hele tiden og lage taco på bål. Vi skal grave i snøen, så ta med en spade.

Pakkeliste: 
Spade
Varme klær
Kniv
Vannflaske
Godteri (til turen)
Fat, bestikk og kopp
Liggeunderlag
Pigger (til skoa) 8brodder)

Alle må bli hentet ved speiderhytta kl 1700.

For spørsmål, ta kontakt med Serine eller Trond- Erik

Patruljetur for patruljen Gaupe

Skitur i Klomarka den 25. mars kl 1200 - 1600.

Vi møtes på parkeringsplassen med Klomarka kl 1200.

Ta med:
* Ski (og evt akebrett)
* 1- 2 vedkubber
* varme klær og skifte klær
* God matpakke
* Drikke
* Godteri (ikke energidrikke)
*Grillspyd
*Gode uteklær

Hvis dere IKKE kan komme så ta kontakt med Malin B, mob 99251753 eller Malin H, mob: 41645756.


Patruljetur for patruljen ULV

Lørdag 24. mars - søndag 25. mars inviterer vi patruljen "Ulv" på patruljetur på Skogsøya.

Vi reiser fra Myre med hurtigbåten kl 0805 til Tunstad, der Mathias har hytte. Der skal vi prøve å ta 3 merker: Fiske, Elektriker og Orientering. Det vil bli tid til lek, konkurranser og bading i stamp.

Vi reiser hjem igjen med hurtigbåten Søndag kl 1900 og vil være på Myre kl 1920.

Påmelding til Mathias 96507951 eller Kjetil 99459979 SENEST 19. mars

Speiderhilsen fra
Mathias og Kjetil

Patruljetur for patruljen REIN


Speidertur til Rødsandelva
17.03.12


Patrulje Rein skal lørdag den 17. mars gå på skitur til Rødsandelva.

Ting og ha med:
2-3 vedkubber
Vann (helst 1 liter)
Tursnacks/matpakke (sjokolade, nøtter, kjeks osv.)
Kniv
sitteunderlag
Skifteklær (Husk og ta med ullskokker)
Ting dere liker og ha på pizza (Vi skal lage villmarks pizza.Jeg tar med deig)

Oppmøte ved fjellporten kl 1000
Vi beregner å være nede ca. Kl 1600

For spørsmål, ta kontakt med patruljefører Fredrik.

Informasjon om dagstur for patruljen EKORN!


Lørdag 24 mars er det dagstur for patruljen Ekorn.


Vi møtes i sørvågen hos Lill Hege kl 10.00 (det røde huset ved sørvåg vannet før mann kommer til badebukta, når mann kjører fra myre )  og hentes på samme plass kl 15.00 

Vi skal gå på ski og ha litt ski aktiviteter,vi skal også prøve fiskelykken med litt isfiske på   Sørvåg/Alsvåg vannet.

Ta med :
Ski og staver
Sitteunderlag
Noe varmt og kaldt å drikke
Kopp,dyp talerken,bestikk,(vi skal lage kjøttsuppe)
Spikkekniv
2 vedkubber
Isfiskeutstyr (hvis dere har)
….. stk ……………….ferdig kuttet(til kjøttsuppe) (Avtalt på møtet hva hver enkelt skal ha med)
Ekstra par votter og lester.                                                                                                  
Tur sjokolade.                                                                                                                
Appelsin eller Banan

Vi skal være ute i mange timer så det er viktig med varme klær,men ikke ta på alt med en gang.Det kan være greit å ha noe ekstra å kle på når man setter seg ned .

Ta med godt humør ;-)
Har du noen spørsmål i forbindelse med turen så kan du ringe Lill Hege på mob 90066246

Speiderhilsen  
Lill Hege og Mats 

onsdag 25. januar 2012

Program for vandrerne i Øksnes, våren 2012



Det er tre typer speidermøter for vandrerne:
TROPPSMØTE er for alle, og blir ledet av de voksne lederne.
FØRERPATRULJEMØTE er kun for de som er patruljeførere og assistenter (grønt skjerf)
PATRULJEMØTER er møter som planlegges og ledes av patruljeførerne og assistentene.

Onsdag 11. januar: Førerpatruljemøte

Onsdag 18. januar: Troppsmøte, tema: Å tenne BÅL (avsluttes med pølsegrilling). Oppmøte Myre kirke. Tur og opplegg i Bjørkeskogen

Onsdag 25. januar: Patruljemøte (Martin borte)

Onsdag 1. februar: Patruljemøte

Onsdag 8. februar: Troppsmøte, Tema: Knuter (flaggstikk, båtmannsknop og dobbelthalvstikk). Fordele oppgaver til speidermøtet på Tenkedagen

Onsdag 15. februar: FRI


Fredag 17.- søndag 19. februar: Patruljeførerkurs i Lofoten (kun for patruljeførere og assistenter) og Årsmøte for kretsen (for lederne).

Onsdag 22. februar: Troppsmøte – Tenkedagen. Ta Tenkedagsmerket se: (http://www.speiderbasen.no/vis/?id=608). Alle speidere skal ha med et kort med en hilsen til våre speidervenner på Madagaskar.  Avslutte møtet med å dele ut Tenkedagsmerket.

Onsdag 29. februar: VINTERFERIE

Onsdag 7. mars: Førerpatruljemøte

Onsdag 14. mars: Patruljemøte – planlegge tur den 24. mars

Onsdag 21. mars: FRI

LØRDAG 24. mars: Alle patruljene skal på patrulje- dagstur. Patruljene skal løse et oppdrag som de får utdelt på møtet den 14. mars. Turen skal vare minst 4 timer. Og de skal lage mat på bål i løpet av turen.

Onsdag 28. mars: Troppsmøte. Noen deltar har tema påske, noen henter stein til steinovn.

Onsdag 4. april: Påskeferie 

Onsdag 11. april: Førerpatruljemøte: Trond Erik og Mathias forteller fra Kandersteg

Onsdag 18. april: Patruljemøte, (Steinovn for 1 – 2 patruljer)

Onsdag 25. april: Patruljemøte (Steinovn for 1 – 1 patruljer)

Lørdag 28. april: Torgdag på Myre

Søndag 29. april: St. Georgsgudstjeneste i Myre kirke kl 1100. Speiderne deltar og arrangerer kirkekaffe etter gudstjenesten .

Onsdag 2. mai: Fri

Onsdag 9. mai: Troppsmøte med tema: Flagg. Ta flaggmerket: http://www.speiderbasen.no/vis/?id=582. Hvis man deltar på dette møtet og deltar på flaggheising ved Myre kirke på morgen 17. mai, andre flaggoppgaver på 17. mai får man flaggmerket.

Onsdag 16. mai: Fri

Torsdag 17. mai: Det vil bli organisert flaggheising og gudstjeneste ved speiderne i Myre kirke på morgenen 17. mai. For speidere i Alsvåg vil det bli organisert flaggheising, og forhåpentligvis flaggvakt ved bautaen.  Mer informasjon kommer senere.

Onsdag 23. mai: Oppmøte i Øvergården ved Fjellstua. Vi går til toppen av Øvergårdsfjellet.

Onsdag 30. mai: Fri

Onsdag 1. – 3. juni: Gruppetur til Skogsøya. Mer informasjon om dette kommer siden. 

Patruljene:
Patruljen Rein: Fredrik Eilertsen (PF), Oskar E, Lars Petter, Daniel P og Jonas H

Patruljen Ulv:  Mathias Lind (PF), Kjetil Henriksen (PA), Simon, Andreas R, Trygve, Pak Phom

Patrulje Gaupe: Jenny Rinde Johansen (PF), Malin Hansen (PA), Malin Brun (PA), Regine, Kristiona P, Kaya, Linn

Patrulje ??: Serine Enstad (PF), Trond Erik Hagenes Bertinussen (PF), Linn Karin, Christina H, Sara Malene, Ulrikke

Patrulje Ekorn (Aspirantene): Lill Hege Hagenes (PF), Mats Hermansen (PA), Sander Brun, Brian J, Marte F, Viktoria W P, Patrick Ø, Daniel L, Kristine E.

Ledere: Martin Enstad (mob: 99624959, epost: sokneprest.oksnes@gmail.com), Lill Hege Hagenes, Robert Lind, Tage Stavøy


Husk å følge med på: www.øksnesspeiderne.no

tirsdag 3. januar 2012

VANDRERNE: Da starter speideren snart opp igjen...



Onsdag 11. januar er det FØRERPATRULJEMØTE. Dette er for patruljeførerne og assistentene (Fredrik Eilertsen, Mathias Lind, Kjetil Henriksen, Jenny R. Johansen, Malin Hansen, Malin Brun, Serine Enstad, Trond Erik Bertinussen og Mats Hermansen. På dette møtet skal våren planlegges. Det er VELDIG viktig at førerpatruljens medlemmer kommer på dette møtet.

For alle andre vandrere (6. klasse og oppover) og vandreraspiranter (5. klasse etter jul) er første møte onsdag 18. januar kl 1730 - 1900. Vi skal være ute, så kle dere godt.

Mer informasjon om våren og programmet kommer etter førerpatruljens planleggingsmøte den 11. januar.

Speiderhilsen

Martin

mandag 31. oktober 2011

OBS TORSDAGSmøte på SKYTEBANEN



















Hei alle vandrere!

Takk for flott innsats i forbindelse med Globalmarkedet. Minner om at speidermøte denne uka, ikke er på onsdag, men på torsdag. Vi møtes til vanlig tid (1730 - 1900) på skytebanen i Tretinddalen (avkjøring fra veien i Vedhøggan). Her skal vi møte Kyrre Brun som er en erfaren jeger og skyter og lære om sikkerhet på en skytebane, og vi skal få prøve å skyte med hagle på leirduer.

Hvis det er spørsmål eller noe dere lurer på så ta kontakt med Martin på 99624959. tirsdag, onsdag og deler av torsdagen er jeg på en konferanse i Narvik, så det kan være greit om dere sender sms og ikke ringer, så sende jeg svar på sms.

Speiderhilsen
Martin

lørdag 29. oktober 2011

Vellykket torgmarked for Globalaksjonen



Vandreren samlet og jobbet inn kr 5747,- til Globalaksjonen på et vellykket torgmarked, lørdag 29. oktober 2011. - Dette var gøy, mye gøyere enn å gå med bøsse, sa en av speiderne da dagen var over.



På torget på Myre denne lørdagen dukket det opp en liten speiderleir med telt, flaggtårn, bål, livlinekast, fuglekassesnekkring, pinnebrød- og pølsesteking, hjemmelagd handlenett salg og buttonsmaskin. Og alle inntektene denne dagen gikk til KFUK-KFUM-speidernes Globalaksjon.



Globalaksjonen samler inn penger til KFUK og KFUM sitt skolearbeid  på Madagaskar. Pengen gikk til skolebygging, skolemat og skolemateriell. Kjempeinnsats fra mange vandrere denne dagen, og i forkant!


onsdag 26. oktober 2011

Lørdag 29. oktober – TORGMARKED for vandrerne



Lørdag 29. oktober skal vi samle inn penger til Globalaksjonen. Vi skal samle inn penger sånn at barn på Madagaskar kan få skolegang, akkurat som oss. Vi skal være med å bygge nye skoler, kjøpe inn skolebøker og gi mat til de som går på skolen. Vi skal ikke samle inn penger, men selge fuglekasser, handlenett, buttons, grillpølser og pinnebrød.

Under finner du vaktlista, der speiderne er fordelt. Det er kun to foreldre som har medlt seg og  det er en foresatt fra Sara Malene, og en fra Oskar Larsen. Flott! De møter på samme vakt som sine speidere, men vi trenger flere voksne. OBS OBS: Hvis ungene skal ha seg pølser denne dagen, så må de betale for det … send med speiderne penger, og ta med familien til TORGDAG for en god sak.

OBS: Hvis noen ikke kan komme på oppsatt vakt av speiderne, så MÅ jeg få beskjed på mail: martin.enstad@gmail.com eller sms 99624959

Speiderne møter på torget til oppsatt tid. Alle speiderne har uniform.  Oppgaver vil bli ulike salgsoppgaver til inntekt for Globalaksjonen, samt være en positiv markedsfører av speideren.

Kl  1030 – 1200 Inkluderer å rigge til før vi begynner slaget kl 1100
Trond Erik, Lars Petter, Fredrik, Mathias, Linn Karin, Kjetil, Mats, Kristina P, Daniel P, Linn, Andreas, Trygve, Sara Malene

Kl 12 – 1430 Inkuderer å rigge ned etter at vi avslutter salget kl 1400
Serine, Jenny, Malin B, Malin H, Oskar E, Oskar L, Jonas, Regine H, Hermann, Christina Helgesen, Kaya, Dina, Victoria, Simon

Speiderhilsen Martin

fredag 21. oktober 2011

Markedsdag og ekstra speidermøte for vandrerne




Lørdag 29. oktober har vandrerne markedsdag på torget på Myre for vandrerne. Vi skal grille, selge fuglekasser og handlenett, buttons og kaste livline. Og vi skal ta oss betalt. Pengene skal gå til Globalaksjonen. Dette blir i stede for å gå på dørene med bøsser. Det er speiderne selv som har sagt at de heller vil tjene penger på denne måten.  Pengene som kommer inn går til KFUK og KFUM sitt arbeid på Madagaskar. Her kan du lese mer om hva pengen fra Globalaksjonen går til.

Marked blir fra kl 1030 – 1430. Vi kommer til å dele det i to timersvakter. Og alle vandrerne må ta en 2 timers vakt. Vi trenger også noen voksne som kan være med. Vaktfordelingen vil komme på mail. Fint hvis foresatte som kan hjelpe til sende er mail til Martin på martin.enstad@gmail.com eller en sms på 99624959. Alle som deltar i markedet får Globalaksjonsmerket.


For å forberede markedsdagen blir det et ekstra speidermøte onsdag 26. oktober. Der skal vi bl.a lage handlenett og fuglekasser. Fint om alle som har kan ta med symaskin og hammer. Og det er flott hvis noen foreldre kan stille og være med og ordne med symaskinene. Spørsmål om dette dagen kan rettes til Lill Hege på mob 90066246.

Speiderhilsen fra lederne!

onsdag 5. oktober 2011

Velkommen til speiderhelg i Lofoten 14. - 16. oktober


14. - 16. oktober er vi invitert av kretsen til Speiderhelg i Lofoten. Turen skal være Fygle skole, ved Leknes. helgen er for speidere fra Lofoten, Vesterålen og Ballangen. Dette blir en god mulighet til å treffe igjen Ballstad og Sørvågen speiderne som vi var på leir med i sommer.

I løpet av helgen blir det mange speideraktiviteter bl.a JOTI, som er Jamboree on the internet. Det betyr at speidere over hele verden samles på internett for å snakke sammen. For JOTI - deltagelse er det et eget merke.

Turen koster kr 400 pr speider. Og for at turen skal bli noe av så trenger vi foreldrehjelp til kjøring til Lofoten. Og vi trenger noen foresatte som kan være i Lofoten sammen med oss lederne denne helgen. Foreldre som blir med reiser selvsagt gratis. Foreldre som kjører vil få dekke kr 75 pr speider de tar med i bil hver vei. Så hvis man kjører tur/retur (fredag og søndag) vil man få kr 150 pr unge i bilen.

Stifinnerne melder seg på Liv Dagny ( mob 41468793) så fort som mulig. Og  vandrerne melder seg på til Martin på epost. martin.enstad@gmail.com senest tirsdag 11. oktober. Alle må oppgi om foresatte kan kjøre en av veiene, evt være med på turen. Hvis vandrerne har spørsmål om turen så ta kontakt med Lill Hege på mobil 900 66 246. Martin er bortreist til og med den 12. oktober.


Under finner dere program og pakkeliste fra arrangørene.

Kjære alle speidervenner

Dere er alle herved invitert til en super speiderhelg med mange opplevelser. I utgangspunktet er dette en helg for vandrere, rovere og speiderledere, men stifinnere og oppdagere er også velkommen til å delta.

Program


Fredag 14.oktober.
Kl.18-20 Innrykk, speidere kommer og installerer seg der de skal være.
Kl.21.00 Kveldsmat
kl.22.30 Åpningsleirbål
Kl 23.30 Tannpuss, så i soveposen.
kl 24.00   STILLE

Lørdag 15.oktober
kl.08.00 Flaggheis
kl.08.30 Frokost, husk smør matpakke
kl.10.00 By-rebus med jubileums-quiz
    Eget opplegg for oppdagerne.
Kl.13-13.30 Tilbakekomst
Fri aktivitet.
Kl. 16.00 Jubileumsfest med middag og kaker.
Premieutdeling og innbudte gjester.
Alle gruppene må bidra med en liten underholdnings-sekvens.
kl. 21.00 Kvelds buff'e.
kl. 22.-02.00 Joti med alternative aktiviteter
     eks mørketur, gymsal
kl.02.30 Da sover alle søtt.

Søndag 16. oktober
kl.08.30 Flaggheis
kl.09.00 Frokost, smør matpakker-så pakking
kl.10.00 Vi går til gudstjeneste.
kl.11.00 Gudstjeneste.
kl.12.30 Lunch
kl.14.00  Avreise.


Pakkeliste:
Hodelykt/lommelykt
Sovepose/ liggeunderlag /hodepute
Natt-tøy
Toalettsaker
Sittepute
Uteklær etter vær
Kopp, tallerken, bestikk og drikkeflaske.(merk dem godt)
Skifteklær
Speiderskjorte og skjerf. (De som har)
Fotoapparat
Speidersangbok
Skrivesaker
Underholdningsbidrag til jubileumsfest og leirbål.
Lommepenger, det blir tombola til inntekt for Globalaksjonen.

Du skal ikke ha med egen PC.



tirsdag 27. september 2011

Vandrermøtet den 28. sept. er avlyst.



Hei alle vandrere!

Da både Lill-Hege og Martin må delta på et foreldremøte imorgen, midt i den tiden det er speidermøte, så bli vi nødt til å avlyse speidermøtet for vandrerne imorgen. Neste uke er det høstferie, så neste speidermøte er 12. oktober. Informasjon om turen til Lofoten 14. - 16. oktober kommer på mail i nærmeste framtid. Følg med, for påmeldingsfristen blir før vi møtes neste gang!

mvh
Martin

onsdag 21. september 2011

Kanotur for vandrerne lørdag 24/9-11


Lørdag 24. september blir det kanotur for vandrerne i Øksnes. Oppmøte kl 1000 i småbåthavna i Alsvågvannet ( Fra Myre: På høyre side etter innkjøring til Rypehaugen gartneri.) Retur kl 1600.
Vi skal padle Alsvågvannet til endes, og i retur. En tur på ca 10 km. I enden av vannet vil vi tenne bål og grille. Vi har kun 16 padlevester og ber om at de som har egen redningsvest tar med dette.

Alle må ta med: egen grillmat, drikke, sitteunderlag og EN vedkubbe.

Når man padler så bli man lett litt våt på buksa. Ta derfor gjerne en god stillongs under buksa, så du holder varmen. Slagstøvler er ikke så heldig å ha på beina hvis kanoen kantrer, vi ber derfor om at alle speiderne har joggesko eller fjellstøvler på beina. Gjerne med ullsokker i, for å holde varmen selv om sko blir våte.

Kanoturen er årets TRÅKK for vandrerne, og alle som deltar på turen vil få TRÅKK-merket. Turen kan også registreres på haikeligaen.no for patruljene.

Speiderhilsen fra lederne.



tirsdag 20. september 2011

21/9-11 HUSK: Kanopadling for vandrerne


Imorgen skal vi padle kano på vandrermøtet. Vi skal padle i Sørvågvannet. Oppmøte hjemme hos Lill Hege Hagenes. For de som kommer fra Myre: Rødt hus på høyre side av veien, før man kommer til badebukta. For de som kommer fra Alsvåg: Rødt hus på venstre side av veien etter badebukta. HVis du lurer på veien ring Lill Hege på 90066246.

Det er ikke sikkert alle kan være i kano på likt, så ta med fiskeutstyr, så kan du fiske mens du venter på kano. Minner om at det er kanotur kommende lørdag. Turen starter kl 1000 og er ferdig kl 1600. Turen blir i Alvsågvannet. Mer info på speiderturen på møte imorgen.

Speiderhilsen
Martin

onsdag 14. september 2011

Program for Vandrere (speidere fra 6. kl.) Høsten 2011




Onsdag 24/9: Oppstart

Onsdag 21/9: KANO og fiske. Oppmøte i badebukta, Sørvågvannet. Ta med fiskeutstyr.

Lørdag 24/9: Dagstur, kanotur i Alsvågvannet. Oppmøte i småbåthavna, kl. 1000. Retur beregnet kl 1600. Mer innfor kommer på mail og hjemmeside: www.øksnesspeiderne.no

Onsdag 28/9: KANO og fiske. Oppmøte i badebukta, Sørvågvannet. Ta med fiskeutstyr.

Onsdag 5/10: HØSTFERIE

Onsdag 12/10: Informasjon om Globalaksjonen

Fredag 14. – søndag 16. oktober: JOTI (Jamboree om the internet) i Lofoten. Her møter vi speidere som vi var på leir med i sommer. Denne turen vil være avhengig av foreldre som kan kjøre. Mer info og pris kommer på mail og hjemmeside: www.øksnesspeiderne.no

Lørdag 29/10: Speiderdag på torget. Vi skal arrangere grilling og andre speideraktivietter på torget på Myre. Dette skal vi ta betalt for, og pengene skal gå til GLOBALAKSJONEN. Mer innfor kommer på mail og hjemmeside: www.øksnesspeiderne.no

Torsdag 3/11:  Leirdueskyting med hagle på skytebanen i Tretinddalen. Oppmøte på skytebanen kl 1730.

Onsdag 9/11: Førerpatruljemøte, kun for patruljeførere og assistenter

Onsdag 16/11: Patruljemøter

Onsdag 23/11: Helt elektrisk. Et møte med strøm i….

Søndag 27/11: 1. søndag i advent. Speiderne deltar på familiegudstjenesten sammen med ”LysVåken-gjenegen”

Onsdag 30/11: Juleavslutning med merkeutdeling i Myre kirke

lørdag 21. mai 2011

Til vandrerne: Gruppetur med Den store patruljekonkurransen



Til alle vandrerne


Da nærmer det seg gruppetur til Skipsand og den store patruljekonkurransen. Dette blir en flott tur i flotte omgivelser. Turen går fra lørdag 4. juni til søndag 5. juni. Oppmøte på Stø bobilcamp lørdag 4. juni kl 1100. Turen avsluttes med gudstjeneste på Valen (rett ovenfor bobilcampen) søndag kl 1200.

På gudstjenesten blir det utdeling av årsstjerner og merker for vårens bragder. Vi håper at flest mulig foreldre og søsken (og andre) kommer til gudstjenesten på Valen. Blåveisspeiderne kommer også og deltar på gudstjenesten. NRK vil filme under gudstjenesten til et kommende kulturprogram som heter ”Brenner”.

Vi skal overnatte i telt på Skipsand, sammen med stifinnerne og vandrerne. Vi skal prøve ut bl.a de nye leirteltene våre. Den årlige patruljekonkurransen går av stabelen på lørdagen. Her skal vi konkurrere i speiderkunnskap.

Påmelding: Vi håper alle blir med. Påmelding skjer til vandrerleder Martin Enstad på sms: 99624959 eller mail: martin.enstad@gmail.com senest onsdag 1. juni.

Pakkeliste:

• Brødmat og pålegg til 3-4 måltider. Vi anbefaler å ha lagd dette som 4 matpakker.
• Grillmat til lørdag kveld
• Drikke til 24 timer
• Sovepose
• Liggeunderlag
• Sitteplate
• Regntøy
• Egnet skotøy til å være ute og gå i fjellet.
• Kniv
• Kopp, tallerken, bestikk
• Skiftetøy
• Varm genser til kvelden
• Ullundertøy
• Leirbålskappe (valgfritt)
• Dagstursekk til bruk under patruljekonkurransen.


Programmet for turen

Lørdag 4. juni:

1100:Oppmøte på Stø (ved bobilcampen) for alle.

1200: Fremme på Skipsand, alle spiser medbragt matpakke.

1230: Sette opp telt på Skipsand.

1300: Den store patruljekonkurransen. Konkurransen går i retning Langvardalen.

1900 Felles grilling av medbragt grillmat på Skipsand

2000 Leirbål på Skipsand

0000 Ro i leiren


Søndag 5. juni

0800 Revelje

0830 Frokost

0900 Pakke leir

1100 Begynne å gå mot Stø.

1200 Gudstjeneste på Valen. i


Med vennlig hilsen

Martin-Oskar Enstad
Vandrerleder

tirsdag 5. april 2011

Endringer i vandrernes program

Etter en evaluering med førerpatruljen har vi lagt om programmet for vandrerne fram til sommeren. Følgende blir programmet framover:

6. april: Toving, lage T-skjorter og buttons
13. april: Toving, lage T-skjorter og buttons
4. mai: Lage vannrakett
11. mai: Tur til Øvergårdsfjellet og utskyting av vannraketter
25. mai: Bade og grilltur til Badebukta, oppmøte i Badebukta i Sørvågen
4.-5. juni: Gruppetur til Skipsand med patruljekonkurranse, og utegudstjeneste med merkeutdeling på søndagen.
24.-28. juni Speiderleir på Skogsøya.

Speiderhilsen
Martin