Viser innlegg med etiketten tur. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten tur. Vis alle innlegg

onsdag 2. oktober 2013

Overnattingstur 4.-5. oktober på Speiderhytta


for Stifinnere og Oppdagere

Oppmøte ved Speiderhytta på Toftenes fredag 4.oktober kl 1730
Hentes ved speiderhytta lørdag 5. oktober kl 1500


Fra en hytetur på speiderhytta i 2011. 

Pakkeliste:
-kr. 50,- (dette er ”husleie” som brukes til forsikring og vedlikehold)
-brød og pålegg til 3 måltider(husk når vi er ute spiser vi litt mer enn ellers)
(gruppen handler inn drikke og varm mat)
-Sovepose og liggeunderlag (ikke teppepose det blir for kaldt), dersom luft i underlag, ha med pledd som kan være mellom pose og underlag.
-Bestikk/kopp/fat/spikkekniv
-Sitteunderlag
-lommelykt/hodelykt
-Ullundertøy
-2 par ullsokker
-toalettsaker
-Et skift fra innerst til ytterst
-Hansker/votter/lue
-Regntøy
-Egnet fottøy etter vær (må tåle å bli vått uten at foten blir våt!!)
-Vindtett jakke

Speiderne må være kledd etter vær. Vi skal være mest mulig ute ved speiderhytta.
Mobil kan ikke være med.

Fredagskveld er det leirbål med underholdning, og da er det lov å ha med litt snop(liten brus, liten pose potetgull, yderst lite smågodt eller en sjokolade).

Påmelding skjer via mobilnr til Liv Dagny 41468793, eller e-post: liv.bokholderiet@sordahl.no innen fredag 4.oktober kl 1200. Gi da beskjed om hvem som kontaktes (telefonnr) dersom noe skulle skje med speideren. Fint om vi får beskjed om noen er allergisk mot noe ang mat.

Hjemmeleder er avklart.

Vel møtt til overnatting J

Hilsen
Liv Dagny tlf 41 46 87 93, May Britt og Yngvar 


torsdag 15. mars 2012

Patruljetur for patruljen uten navn (Patruljeførere. Serine og Trond-Erik)

Lørdag 17. mars blir det patruljetur for patruljen uten navn (Patruljefører: Serine og Trond Erik). 

Oppmøte ved ved Alsvåg kirke kl 1200. Vi skal gå til speiderhytta, men sekkene vil bli kjørt ut. Vi skal være ute hele tiden og lage taco på bål. Vi skal grave i snøen, så ta med en spade.

Pakkeliste: 
Spade
Varme klær
Kniv
Vannflaske
Godteri (til turen)
Fat, bestikk og kopp
Liggeunderlag
Pigger (til skoa) 8brodder)

Alle må bli hentet ved speiderhytta kl 1700.

For spørsmål, ta kontakt med Serine eller Trond- Erik

Patruljetur for patruljen Gaupe

Skitur i Klomarka den 25. mars kl 1200 - 1600.

Vi møtes på parkeringsplassen med Klomarka kl 1200.

Ta med:
* Ski (og evt akebrett)
* 1- 2 vedkubber
* varme klær og skifte klær
* God matpakke
* Drikke
* Godteri (ikke energidrikke)
*Grillspyd
*Gode uteklær

Hvis dere IKKE kan komme så ta kontakt med Malin B, mob 99251753 eller Malin H, mob: 41645756.


Patruljetur for patruljen ULV

Lørdag 24. mars - søndag 25. mars inviterer vi patruljen "Ulv" på patruljetur på Skogsøya.

Vi reiser fra Myre med hurtigbåten kl 0805 til Tunstad, der Mathias har hytte. Der skal vi prøve å ta 3 merker: Fiske, Elektriker og Orientering. Det vil bli tid til lek, konkurranser og bading i stamp.

Vi reiser hjem igjen med hurtigbåten Søndag kl 1900 og vil være på Myre kl 1920.

Påmelding til Mathias 96507951 eller Kjetil 99459979 SENEST 19. mars

Speiderhilsen fra
Mathias og Kjetil

Patruljetur for patruljen REIN


Speidertur til Rødsandelva
17.03.12


Patrulje Rein skal lørdag den 17. mars gå på skitur til Rødsandelva.

Ting og ha med:
2-3 vedkubber
Vann (helst 1 liter)
Tursnacks/matpakke (sjokolade, nøtter, kjeks osv.)
Kniv
sitteunderlag
Skifteklær (Husk og ta med ullskokker)
Ting dere liker og ha på pizza (Vi skal lage villmarks pizza.Jeg tar med deig)

Oppmøte ved fjellporten kl 1000
Vi beregner å være nede ca. Kl 1600

For spørsmål, ta kontakt med patruljefører Fredrik.

Informasjon om dagstur for patruljen EKORN!


Lørdag 24 mars er det dagstur for patruljen Ekorn.


Vi møtes i sørvågen hos Lill Hege kl 10.00 (det røde huset ved sørvåg vannet før mann kommer til badebukta, når mann kjører fra myre )  og hentes på samme plass kl 15.00 

Vi skal gå på ski og ha litt ski aktiviteter,vi skal også prøve fiskelykken med litt isfiske på   Sørvåg/Alsvåg vannet.

Ta med :
Ski og staver
Sitteunderlag
Noe varmt og kaldt å drikke
Kopp,dyp talerken,bestikk,(vi skal lage kjøttsuppe)
Spikkekniv
2 vedkubber
Isfiskeutstyr (hvis dere har)
….. stk ……………….ferdig kuttet(til kjøttsuppe) (Avtalt på møtet hva hver enkelt skal ha med)
Ekstra par votter og lester.                                                                                                  
Tur sjokolade.                                                                                                                
Appelsin eller Banan

Vi skal være ute i mange timer så det er viktig med varme klær,men ikke ta på alt med en gang.Det kan være greit å ha noe ekstra å kle på når man setter seg ned .

Ta med godt humør ;-)
Har du noen spørsmål i forbindelse med turen så kan du ringe Lill Hege på mob 90066246

Speiderhilsen  
Lill Hege og Mats 

fredag 9. mars 2012

Dagstur 17. mars i Klomarka for stifinnere og oppdagere


Bilde fra vinterspeiding med stifinnerne for noen år siden. 

Oppmøte ved parkeringsplass (se etter lederne ved veien)
Kl 1100
Hentes samme plass kl 1530.

Ta med:
Ski og staver
Sitteunderlag
Noe varmt og kaldt å drikke
God matpakke
Noe å grille (vi tenner bål)
Grillspyd (om dere har)
Spikkekniv
1 vedkubbe
Isfiskeutstyr (om dere har)

Varme klær, ikke ta på alt med en gang. Husk det blir varmt når vi går, så ta med ekstra klær til å kle på når vi kommer frem. Greit å ha med ekstra sokker om en skulle bli våt på føttene.

Pakk i sekk for å ha på ryggen.

Da håper vi på godt vær og fine turløyper ;-)

Mvh Liv Dagny (41468793), May Britt, Yngvar og Linda

onsdag 5. oktober 2011

Velkommen til speiderhelg i Lofoten 14. - 16. oktober


14. - 16. oktober er vi invitert av kretsen til Speiderhelg i Lofoten. Turen skal være Fygle skole, ved Leknes. helgen er for speidere fra Lofoten, Vesterålen og Ballangen. Dette blir en god mulighet til å treffe igjen Ballstad og Sørvågen speiderne som vi var på leir med i sommer.

I løpet av helgen blir det mange speideraktiviteter bl.a JOTI, som er Jamboree on the internet. Det betyr at speidere over hele verden samles på internett for å snakke sammen. For JOTI - deltagelse er det et eget merke.

Turen koster kr 400 pr speider. Og for at turen skal bli noe av så trenger vi foreldrehjelp til kjøring til Lofoten. Og vi trenger noen foresatte som kan være i Lofoten sammen med oss lederne denne helgen. Foreldre som blir med reiser selvsagt gratis. Foreldre som kjører vil få dekke kr 75 pr speider de tar med i bil hver vei. Så hvis man kjører tur/retur (fredag og søndag) vil man få kr 150 pr unge i bilen.

Stifinnerne melder seg på Liv Dagny ( mob 41468793) så fort som mulig. Og  vandrerne melder seg på til Martin på epost. martin.enstad@gmail.com senest tirsdag 11. oktober. Alle må oppgi om foresatte kan kjøre en av veiene, evt være med på turen. Hvis vandrerne har spørsmål om turen så ta kontakt med Lill Hege på mobil 900 66 246. Martin er bortreist til og med den 12. oktober.


Under finner dere program og pakkeliste fra arrangørene.

Kjære alle speidervenner

Dere er alle herved invitert til en super speiderhelg med mange opplevelser. I utgangspunktet er dette en helg for vandrere, rovere og speiderledere, men stifinnere og oppdagere er også velkommen til å delta.

Program


Fredag 14.oktober.
Kl.18-20 Innrykk, speidere kommer og installerer seg der de skal være.
Kl.21.00 Kveldsmat
kl.22.30 Åpningsleirbål
Kl 23.30 Tannpuss, så i soveposen.
kl 24.00   STILLE

Lørdag 15.oktober
kl.08.00 Flaggheis
kl.08.30 Frokost, husk smør matpakke
kl.10.00 By-rebus med jubileums-quiz
    Eget opplegg for oppdagerne.
Kl.13-13.30 Tilbakekomst
Fri aktivitet.
Kl. 16.00 Jubileumsfest med middag og kaker.
Premieutdeling og innbudte gjester.
Alle gruppene må bidra med en liten underholdnings-sekvens.
kl. 21.00 Kvelds buff'e.
kl. 22.-02.00 Joti med alternative aktiviteter
     eks mørketur, gymsal
kl.02.30 Da sover alle søtt.

Søndag 16. oktober
kl.08.30 Flaggheis
kl.09.00 Frokost, smør matpakker-så pakking
kl.10.00 Vi går til gudstjeneste.
kl.11.00 Gudstjeneste.
kl.12.30 Lunch
kl.14.00  Avreise.


Pakkeliste:
Hodelykt/lommelykt
Sovepose/ liggeunderlag /hodepute
Natt-tøy
Toalettsaker
Sittepute
Uteklær etter vær
Kopp, tallerken, bestikk og drikkeflaske.(merk dem godt)
Skifteklær
Speiderskjorte og skjerf. (De som har)
Fotoapparat
Speidersangbok
Skrivesaker
Underholdningsbidrag til jubileumsfest og leirbål.
Lommepenger, det blir tombola til inntekt for Globalaksjonen.

Du skal ikke ha med egen PC.



onsdag 21. september 2011

Kanotur for vandrerne lørdag 24/9-11


Lørdag 24. september blir det kanotur for vandrerne i Øksnes. Oppmøte kl 1000 i småbåthavna i Alsvågvannet ( Fra Myre: På høyre side etter innkjøring til Rypehaugen gartneri.) Retur kl 1600.
Vi skal padle Alsvågvannet til endes, og i retur. En tur på ca 10 km. I enden av vannet vil vi tenne bål og grille. Vi har kun 16 padlevester og ber om at de som har egen redningsvest tar med dette.

Alle må ta med: egen grillmat, drikke, sitteunderlag og EN vedkubbe.

Når man padler så bli man lett litt våt på buksa. Ta derfor gjerne en god stillongs under buksa, så du holder varmen. Slagstøvler er ikke så heldig å ha på beina hvis kanoen kantrer, vi ber derfor om at alle speiderne har joggesko eller fjellstøvler på beina. Gjerne med ullsokker i, for å holde varmen selv om sko blir våte.

Kanoturen er årets TRÅKK for vandrerne, og alle som deltar på turen vil få TRÅKK-merket. Turen kan også registreres på haikeligaen.no for patruljene.

Speiderhilsen fra lederne.



Opptak i 400 meters høyde og tåke




I tåke, 400 meter over havet, avla 12 speiderkonfirmanter sitt speiderløfte. De tre patruljene Pulverpadde, Ekorn og Langskanka mygg er årets speiderkonfirmanter i Øksnes.

Speiderkonfirmantene i Øksnes går hvert år Dronningruta. Dronningruta er 15 km og en av Turistforeningens merkede løyper i Vesterålen. Turen går både langs fjæra og opp i 500 meters høyde. Og utsikten er en andakt i seg selv...bare ikke når det er tåke.


- De første kilometerne går turen langs fjæra og er en patruljekonkurranse der temaene er speiderløfte, speiderloven, speidersymboler og patruljesamhold. I løpet av konkurransen vinner de fyrstikker, pølser og lomper og siste post handler om å finne ved og få fyr på et bål, forteller speiderkonfirmantleder Martin Enstad.

Etter konkurransen så går turen videre, men nå opp i høyden. For første gang var speideropptagelsen av speiderkonfirmantene lagt utendørs. Lederen minnet de nye speiderne om viktigheten av å ha idealer i livet. Martin prest framholdt at det å avgi et løfte er å sette seg et mål for hvordan man vil være som menneske.


- Dessverre hadde vi tåke under selve opptagelsen, men det ble en flott markering for konfirmantgruppen oppe på Finngammeheia. Speiderne avla løftene patruljevis, og de speiderkonfirmantene som allerede var speidere delte ut speiderskjerfene til de nye speiderne, forteller lederen.

Foto: Martin Enstad og Trine N Olsen

onsdag 25. mai 2011

Til oppdagere og stifinnere: OM gruppeturen 4. - 5.juni

Da nærmer det seg gruppetur til Skipsand. Dette blir en flott tur i flotte omgivelser. Turen går fra lørdag 4. juni til søndag 5. juni. Oppmøte på Stø bobilcamp lørdag 4. juni kl 1100. Turen avsluttes med gudstjeneste på Valen (rett ovenfor bobilcampen) søndag kl 1200.
På gudstjenesten blir det utdeling av årsstjerner og merker for vårens bragder. Vi håper at flest mulig foreldre og søsken (og andre) kommer til gudstjenesten på Valen. Blåveisspeiderne kommer også og deltar på gudstjenesten. NRK vil filme under gudstjenesten til et kommende kulturprogram som heter "Brenner".

Vi skal overnatte i telt på Skipsand, sammen med vandrerne. Vi skal prøve ut bl.a de nye leirteltene våre.

Påmelding: Vi håper alle blir med. Påmelding skjer til leder Liv Dagny på sms: 41468793 eller mail: liv.nilsen@vkbb.no senest onsdag 1. juni.

Pakkeliste:

. Brødmat og pålegg til 3-4 måltider. Vi anbefaler å ha lagd dette som 4 matpakker.
. Grillmat til lørdag kveld
. Drikke til 24 timer
. Sovepose
. Liggeunderlag
. Sitteplate
. Regntøy
. Egnet skotøy til å være ute og gå i fjellet.
. Kniv
. Kopp, tallerken, bestikk
. Skiftetøy
. Varm genser til kvelden
. Ullundertøy
. Leirbålskappe (valgfritt)
. Redningsvest vi skal på båtutflukt.
.Toalettsaker

Alle må beregne å bære sin egen bagasje. Viktig at alle pakker i SEKK. Ingen bager el.l.



Programmet for turen

Lørdag 4. juni:


1100:Oppmøte på Stø (ved bobilcampen) for alle.

1200: Fremme på Skipsand, alle spiser medbragt matpakke.

1230: Sette opp telt på Skipsand.

1300: Utflukt på havet for å se på fugleliv og seler

1900 Felles grilling av medbragt grillmat på Skipsand

2000 Leirbål på Skipsand

0000 Ro i leiren


Søndag 5. juni

0800 Revelje

0830 Frokost

0900 Pakke leir

1100 Begynne å gå mot Stø.

1200 Gudstjeneste på Valen.


Med vennlig hilsen

Liv Dagny,May Britt,Yngvar, Linda og Siv Anne

lørdag 21. mai 2011

Til vandrerne: Gruppetur med Den store patruljekonkurransen



Til alle vandrerne


Da nærmer det seg gruppetur til Skipsand og den store patruljekonkurransen. Dette blir en flott tur i flotte omgivelser. Turen går fra lørdag 4. juni til søndag 5. juni. Oppmøte på Stø bobilcamp lørdag 4. juni kl 1100. Turen avsluttes med gudstjeneste på Valen (rett ovenfor bobilcampen) søndag kl 1200.

På gudstjenesten blir det utdeling av årsstjerner og merker for vårens bragder. Vi håper at flest mulig foreldre og søsken (og andre) kommer til gudstjenesten på Valen. Blåveisspeiderne kommer også og deltar på gudstjenesten. NRK vil filme under gudstjenesten til et kommende kulturprogram som heter ”Brenner”.

Vi skal overnatte i telt på Skipsand, sammen med stifinnerne og vandrerne. Vi skal prøve ut bl.a de nye leirteltene våre. Den årlige patruljekonkurransen går av stabelen på lørdagen. Her skal vi konkurrere i speiderkunnskap.

Påmelding: Vi håper alle blir med. Påmelding skjer til vandrerleder Martin Enstad på sms: 99624959 eller mail: martin.enstad@gmail.com senest onsdag 1. juni.

Pakkeliste:

• Brødmat og pålegg til 3-4 måltider. Vi anbefaler å ha lagd dette som 4 matpakker.
• Grillmat til lørdag kveld
• Drikke til 24 timer
• Sovepose
• Liggeunderlag
• Sitteplate
• Regntøy
• Egnet skotøy til å være ute og gå i fjellet.
• Kniv
• Kopp, tallerken, bestikk
• Skiftetøy
• Varm genser til kvelden
• Ullundertøy
• Leirbålskappe (valgfritt)
• Dagstursekk til bruk under patruljekonkurransen.


Programmet for turen

Lørdag 4. juni:

1100:Oppmøte på Stø (ved bobilcampen) for alle.

1200: Fremme på Skipsand, alle spiser medbragt matpakke.

1230: Sette opp telt på Skipsand.

1300: Den store patruljekonkurransen. Konkurransen går i retning Langvardalen.

1900 Felles grilling av medbragt grillmat på Skipsand

2000 Leirbål på Skipsand

0000 Ro i leiren


Søndag 5. juni

0800 Revelje

0830 Frokost

0900 Pakke leir

1100 Begynne å gå mot Stø.

1200 Gudstjeneste på Valen. i


Med vennlig hilsen

Martin-Oskar Enstad
Vandrerleder

søndag 20. mars 2011

Flott tur med toving, truger og kos



Lørdag 19. mars hadde vandrerne en flott tur til speiderhytta. De som var med fikk prøve seg på å lage sine egne truger og tove sitt eget sitteunderlag.Bilder fra turen finner du i lysbildeserien til høyre under overskriften "Fotoglimt fra speiderlivet". Takk for en flott tur med kos, grilling, aking, toving, kake på bål og popcorn på bål.

torsdag 17. mars 2011

Tur lørdag 19. mars til speiderhytta - Toving og truger på programmet


Det blir ikke skitur fra badebukta til Steinland kommende lørdag, for på isen er det bare sørpe. I stede tar vi en tur til speiderhytta på Toftenes. Vi skal bruke ull og tove vårt personlige sitteunderlag. Og vi skal lage truger på speidervis. Det blir også tid til grilling og utelek.

Alle må ta med:
Klær og skotøy til å være ute.
Speiderkniv.
Pølser eller noe annet til å grille.
Egen drikke (det er ikke drikkevann på hytta).
Ta gjerne med rompeakebrett eller liknende.

Vi møtes på speiderhytta kl 1100, og kan hentes kl 1700. Fint hvis noen foreldre vil være sammen med oss.

Turen er gratis.

Ber om at de som skal være med sender meg en mail (martin.enstad@gmail.com) eller sms på 99624959 før fredag (imorgen) kl 2000. Men helst så fort som mulig!

Speiderhilsen
Martin

onsdag 26. januar 2011

Hyttetur for aspirantene 5. – 6. februar 2011


Det blir en egen hyttetur for speiderne som går i 5. klasse fra lørdag 5. februar til søndag 6. februar. Vi møtes på speiderhytta på Toftenes lørdag 5. februar kl. 1100 og hentes samme sted på søndag kl 1100.

Vi satser på å være mye ute, så det er viktig med godt og varmt utetøy og riktig skotøy.

Alle må ha med:
• Brød til 4 måltider
• 1 pålegg
• 1 kjøttpølse, 1 løk, 1 potet, 1 gulerot – vi skal lage middag på bål av dette.
• Sitteplate
• Ski, staver, skisko – hvis du ikke har skiutstyr, så lån ski av noen andre.
• 2 * 1,5 liter med rent vann (drikkevannet er ikke bra på hytta enda)
• 1 sett med skiftetøy
• Ullsokker
• Godt humør
• Kniv
• Tallerken, bestikk, kopp til å kunne spise middag på ute.
• 1 termos fylt opp med varmt vann (vi skal ut med en gang)
• En dagstursekk som du kan bære egen mat, termos og sitteplate i og litt ved når vi skal på tur.
• Rompeakebrett, hvis du har.
• Gjerne en lek til leirbålet om kvelden.

Dette blir en morsom og hyggelig tur der vi skal være mye ute, tenne bål, være på tur, bruke øks og kniv, bygge gapahuk med granbar og gjøre skikkelig speidergreier.

Jonny og Martin blir med som speiderledere. Men vi har en regel om at det alltid skal være med voksne av begge kjønn. Derfor trenger vi en mamma som kan være med på turen. Om hun ikke kan være med på hele turen, så vil vi hvertfall at hun kommer i 1900 tiden på kvelden og er med og overnatter.

Påmelding innen 2. februar til Martin på sms til 99624959 eller mail til martin.enstad@gmail.com.

Speidehilsen
Martin

mandag 20. september 2010

Bilder fra vandrernes dagstur 18. september - TRÅKK 2010

Denne helgen var speidere i hele Norge ute på tur, på haik, på TRÅKK 2010. Hos oss ble det en dagstur i år, og for en tur. Vi møttes ved Fjellporten, gikk opp Nonskollen, ned til vann nr to i SVarthammardalen, og etter å ha tatt lvlinemerket og kost oss med pølser og bål, så gikk vi ned Elvedalen. En fantastisk tur med en fantasisk gjeng.

onsdag 15. september 2010

Dagstur for vandrerne den 18. september

Velkommen til dagstur for vandrerne kommende lørdag, jfr terminlista. Speiderkonfirmantene er også invitert med på turen. Vi møtes ved fjellporten i Alsvåg (se kart, klikk på bildet for større kart) kl 10.00. Ruta vi skal gå er Nonskollen, ned mot svarthammardalen, så ned Elvedalen. Speiderne kan hentes ved speiderhytta på Toftenes kl 1700.

Det er mulig å ta med seg fiskestang og fiske litt når vi har stopp ved vann nr to i Svathammardalen.

Alle speiderne må være kledd for turen. Er det utrygt for regn, så ta med regntøy i sekken. gode sko er viktig. I tillegg må man ha med.

- sitteunderlag
- matpakke
- drikke (1 liter, det er ikke mulig å fylle vann før vi kommer til Svarthammardalen)
- Litt rask energi som rosiner, nøtter, banan, sjokolade ol
- Pølser og lomper til å grille
- en vedkubbe


På turen skal vi ta livlinemerket, og man tjener seg 611 høydemeter til Møysalenmerket.

Speiderhilsen fra vandrerlederne

onsdag 1. september 2010

Flott tur til Myrtind

I dag startet speideren opp igjen, og vi markerte det med en flott tur til toppen av Myrtind. At det var litt regn i lufta var ingen hindring for spreke oppdagere, stifinnere og vandrere.

Den største belønningen på en slik tur er jo den flotte utsikten når man kommer opp. Og som man kan se på bildene var det ikke noe galt med humøret, når man endelig kom opp.

Turen tok litt lengre tid enn beregnet, men en flott tur var det virkelig. Kos dere med bildene

At det kom mange nye speidere idag, var flott, og vi ønsker dem velkommen inn i speiderfellesskapet vårt!

Vi minner alle på å alltid ha med seg egnet tøy og skotøy til å være ute når man skal på speidermøte.

onsdag 26. mai 2010

Den store patruljekonkurransen for vandrerne - lørdag 5. juni til søndag 6. juni 2010




Da nærmer det seg ”Den store patruljekonkurransen” for vandrerne. Den store patruljekonkurransen er en årlig tradisjon som avslutter vårsemesteret. Her skal de ulike vandrerpatruljene få konkurrere og vise fram sine speiderferdigheter. Ferdigheter, vennskap og samarbeid – alt vil komme til nytte denne dagen. I fjor gikk turen til Langvardalen med overnatting i gapahuk. I år går turen til den nye speiderhytte på Toftenes, og det blir overnatting inne på hytta.

Alle vandrerne møter ved Speiderhytta lørdag 5. juni kl 11.00. Konkurransen vil foregå rundt speiderhytta hele lørdagen. Husk å være kledd for være ute en hel dag, uansett vær. Særlig godt skotøy er viktig. Lørdag kveld blir det leirbål og kos rundt bålet. Søndag 6. juni blir det friluftsgudstjeneste ved speiderhytta kl 11.00. På gudstjenesten blir det utdeling av merker for semesterets bragder og årsstjerner. Vi ønsker at foresatte, og alle som kan, deltar på denne gudstjenesten.

Hvis det er noen av vandrerne som ikke kan delta på lørdag, så oppfordrer vi sterkt til å delta på gudstjenesten på søndag og for å delta på utdelingen av merker og årsstjerner. De som ikke har anledning til å delta kan få sine merker og årsstjerne ved å henvende seg til vandrerleder Martin på kontoret i Myre kirke. Gudstjenesten er ferdig senest søndag 6. juni kl 1200. Ta med en kanne kaffe/te og kopper og litt å spise, så har vi en enkel kirkekaffe sammen etter gudstjenesten. Og det blir mulig å se på speiderhuset.

Vi trenger å vite hvor mange som kommer på turen. Påmelding skjer til Martin Enstad, mail: martin.enstad@gmail.com eller sms 99624959. Påmeldingsfrist: Tirsdag 1. juni. I henhold til sikkerhetsreglene for speiderturer i regi av vår speidergruppe må vi vite navn og mobil-nummer på en foresatt som er tilgjengelig under turen, hvis det skjer en ulykke. Dette må oppgis i påmeldingen.

Det er installert røykvarslere i huset, og vi vil kjøre en drill på rutiner ved brann med speiderne.

OBS!!! Se pakkeliste under. Vi oppfordrer til at speiderne pakker sekken selv – det er en viktig læring, men at foresatte ser over og sjekker før turen. Det er mer enn kjedelig å ha glemt regntøyet hjemme hvis det regner hele dagen.

Med vennlig hilsen
Martin Enstad,
Vandrerleder



Pakkeliste

For å sove godt…
Sovepose
Liggeunderlag (gjerne med luftmadrass)
Toalettsaker
Pysj/ Nattøy

Mat og drikke må til…
Et halvt brød
Et pålegg
Matpakke til sen lunsj på lørdag
Pølser/brød el annen grillmat til lørdag kveld
100 kr til felles innkjøp og ”husleie”
Kopp, tallerken og bestikk
Drikkeflaske (alle må ha med minst ½ liter vann)


Klær og utstyr er viktig…
Et sett skiftetøy
Gode sko/støvler (Det er fuktig i marka nå)
Ullundertøy (det kan bli kaldt på kvelden/natta)
Regntøy
Varm genser
Votter/hansker
Kniv
Lue
Leirbålskappe (de som har)
Tre vedkubber

torsdag 25. mars 2010

Bilder fra stifinnerne og oppdagernes aktiviteter vinteren 2010

Dette fotoalbumet viser bilder fra stifinnerne og oppdagerne aktiviteter vinteren 2010. Blant annet fra Dagsturen på Sommarøya. Alle foto May Britt Helgesen



Dette fotoalbumet viser bilder fra stifinnerne og oppdagerne sitt indianermøte. Alle foto May Britt Helgesen.




Dette fotoalbumet viser bilder fra da stifinnerne og vandrerne lærte 1. hjelp. Alle foto May Britt Helgesen.