Viser innlegg med etiketten Oppdagere. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Oppdagere. Vis alle innlegg

onsdag 2. oktober 2013

Overnattingstur 4.-5. oktober på Speiderhytta


for Stifinnere og Oppdagere

Oppmøte ved Speiderhytta på Toftenes fredag 4.oktober kl 1730
Hentes ved speiderhytta lørdag 5. oktober kl 1500


Fra en hytetur på speiderhytta i 2011. 

Pakkeliste:
-kr. 50,- (dette er ”husleie” som brukes til forsikring og vedlikehold)
-brød og pålegg til 3 måltider(husk når vi er ute spiser vi litt mer enn ellers)
(gruppen handler inn drikke og varm mat)
-Sovepose og liggeunderlag (ikke teppepose det blir for kaldt), dersom luft i underlag, ha med pledd som kan være mellom pose og underlag.
-Bestikk/kopp/fat/spikkekniv
-Sitteunderlag
-lommelykt/hodelykt
-Ullundertøy
-2 par ullsokker
-toalettsaker
-Et skift fra innerst til ytterst
-Hansker/votter/lue
-Regntøy
-Egnet fottøy etter vær (må tåle å bli vått uten at foten blir våt!!)
-Vindtett jakke

Speiderne må være kledd etter vær. Vi skal være mest mulig ute ved speiderhytta.
Mobil kan ikke være med.

Fredagskveld er det leirbål med underholdning, og da er det lov å ha med litt snop(liten brus, liten pose potetgull, yderst lite smågodt eller en sjokolade).

Påmelding skjer via mobilnr til Liv Dagny 41468793, eller e-post: liv.bokholderiet@sordahl.no innen fredag 4.oktober kl 1200. Gi da beskjed om hvem som kontaktes (telefonnr) dersom noe skulle skje med speideren. Fint om vi får beskjed om noen er allergisk mot noe ang mat.

Hjemmeleder er avklart.

Vel møtt til overnatting J

Hilsen
Liv Dagny tlf 41 46 87 93, May Britt og Yngvar 


mandag 26. august 2013

Høsten 2013 - OPPDAGERE (3. klasse)

SEPTEMBER
4. Kniv/sag/øks-merke. Lord Baden Powell

11. Fellestur med hele troppen til Øysand.
Oppmøte ved Blås Ide på baksommarøy. Kl 1700-2000.Ta med noe å grille og drikke

18. Hele troppen, vi får besøk fra Madagaskar

25. September- FRITT for speiderne- denne dagen er satt av til
foreldremøte kl 1800-ca 1900.OBLIGATORISK

OKTOBER
2. Kanotur i Sørvågvannet- oppmøte ved Lill Hege- se etter lederne i veikanten

4.-5. Overnatting på Speiderhytta på Toftenes. Info vil komme etter hvert

9. FRTT pga høstferie 10-11.

16. Orienteringsmerket.

19. lørdag –JOTI Alsvåg skole kl 1700-2100

23. Kirkemerket

30. Tur opp mot Høydalsfjellet, ta gjerne med en flaske vann for drikke

NOVEMBER
6. Førstehjelpsmerket

10. Søndag- Gudstjeneste Myre kirke- Speiderskjorte for dem som har. Oppmøte kl 1045.

13. Bjørkeskogen Oppmøte ved Bjørkeskogen(helt i enden av Svartbakken)

20. JULEVERKSTED og forberedelse til opptak

27. Avslutning med opptakelse i kirkerommet.

Vel møtt til et nytt spennende speiderår :-)   HUSK ALLTID KLÆR ETTER VÆR!!!!!!
Hilsen lederne
Liv Dagny (41468793), May Britt og Yngvar

mandag 14. januar 2013

Program vinter/vår 2013 oppdagere


Januar
16. Speiderskogen-Primitivmat- lære å lage bål og få kokt vann på bålet
23. Bjørkeskogen- Primitivmat- enkel rett OPPMØTE Bjørkeskogen
30. Bjørkeskogen- snølek OPPMØTE Bjørkeskogen

Februar
6. Tur opp mot vannverket – Primitivmat- dessert – OPPMØTE mot Minne
Ha med 1 vedkubbe, spikkekniv og drikke
13. Fastelaven- ha med spikkekniv
20. FRITT- vinterferie
27. Speiderhuset- lage sitteunderlag OPPMØTE speiderhuset på Toftenes

Mars
2. LØRDAG Felles gruppetur til Alsvågvannet OPPMØTE ved Badebukta kl 1100-1500 info vil komme
6. FRITT
13. Fiskemerket- fiskesymbol, 5 ulike fiskesorter
20. Kirkemøte- Martin vil ha gruppen
27. Påskeferie

April
3. Flaskeinnsamling felles for hele gruppen.
10. Knuter, enkle surringer
17. Sandviksfjæra- OPPMØTE Sandviksfjæra mot Vorneset
24. Speiderskogen- Togaparty
28. SØNDAG- St. Georgsgudstjeneste obligatorisk, ha på speiderskjorte for dem som har.

Mai
1.. FRITT
8. FRITT
15. Kanotur Alsvågvannet OPPMØTE ved Birgerbukta
22. Felles dagstur til Skipssand kl 1700-2100 m/merkeutdeling OPPMØTE ved Stø Bobilcamp
26. SØNDAG avskjedsgudstjeneste for Martin. Speiderne deltar på denne, ha på speiderskjorte for dem som har.
29. FRITT

Juni
5. Lær å pakke sekk
7.-9 Avslutningstur til Skogsøya info vil komme

Håper på et flott semester, vel møtt.
Liv Dagny(41468793), May Britt, Yngvar, Linda og Serine

onsdag 24. oktober 2012

Program for Oppdagere høsten 2012 (Kodejakt og steinmysterie)


September
5. Vi øver kniv/sag/øks- er i speiderskogen
12. Lærer knuter
19. Tur til Skipssand – møtet varer fra kl 1700-2100- oppmøte Stø bobilcamp
-ha med klær etter vær,drikke, hodelykt,spade
22.Torgdag-info vil komme
26.Fritt

Oktober
3. Felles flaskeinnsamling med vandrerne- møtet er fra kl 1730-2000
5.-.6. overnatting på speiderhytta- info vil komme
10. Fritt pga høstferie
17. Brannvern
24. Tur opp Høydalsfjellet- ta med drikke og hodelykt
31. Mat på bål

November
7. Info om Globalaksjonen
11. Gudstjeneste i Langnes kirke- obligatorisk oppmøte
14. Globalaksjon felles med vandrerne
21. Julemøte med gjennomgang av speiderløftet
28. Juleavslutning med opptakelse og merkeutdeling i kirka

Vi ønsker velkommen til et nytt speiderår.
Husk å alltid ha med uteklær etter vær. Det blir kaldt å være ute i inneklær!!

Alltid beredt!

Speiderhilsen
Liv Dagny (41468793), May Britt, Yngvar og Linda

fredag 9. mars 2012

Dagstur 17. mars i Klomarka for stifinnere og oppdagere


Bilde fra vinterspeiding med stifinnerne for noen år siden. 

Oppmøte ved parkeringsplass (se etter lederne ved veien)
Kl 1100
Hentes samme plass kl 1530.

Ta med:
Ski og staver
Sitteunderlag
Noe varmt og kaldt å drikke
God matpakke
Noe å grille (vi tenner bål)
Grillspyd (om dere har)
Spikkekniv
1 vedkubbe
Isfiskeutstyr (om dere har)

Varme klær, ikke ta på alt med en gang. Husk det blir varmt når vi går, så ta med ekstra klær til å kle på når vi kommer frem. Greit å ha med ekstra sokker om en skulle bli våt på føttene.

Pakk i sekk for å ha på ryggen.

Da håper vi på godt vær og fine turløyper ;-)

Mvh Liv Dagny (41468793), May Britt, Yngvar og Linda

tirsdag 14. februar 2012

Program for Oppdagere vinter/vår 2012


Januar
11. Utemøte-Nyssgjerrigper
18. Utemøte-Skiløper- Ta med ski (om det er snø) og hodelykt
25. Utemøte- Møt opp i Bjørkeskogen

Februar
1. Kirkemøte
8. Minimanøver
15. Innemøte- Fastelaven
22. Tenkedagen
29. Fritt- vinterferie

Mars
7. Utemøte- Møt opp i Bjørkeskogen- ta med akebrett
14. Fritt
17. Dagstur- Info vil komme
21. Fruktsalat og edderkoppnett
28. Innemøte- Påske

April
4. Fritt- Påskefri
11. Togaparty
18. Knuter
25. Forberede torgdag- ta med hammer
28. Torgdag- info vil komme
29. Gudstjeneste i Myre Kirke-St. Georg-obligatorisk oppmøte- ha på speiderskjorte for de som har

Mai
2. Fritt
9. Kanotur- oppmøte i Sørvågen ved Lill Hege Hagenes
16. Fritt
17. Flaggheis kl 0800 (forskjell Myre/Alsvåg) info vil komme
23. Leirforberedelse
30. Leirforberedelse

Juni
1.-3. Avslutningstur til Skogsøya- info vil komme.


HUSK ALLTID KLÆR ETTER VÆR!!

Mvh Liv Dagny (41468793),May Britt, Linda og Yngvar

tirsdag 27. september 2011

Program for Oppdagerne (3. klasse) høsten`11


September
14. Kniv/Sag/Øks- skal være i speiderskogen

21. Mat på bål- oppmøte i Sandviksfjæra (kjør ut mot Vornes)
ta med kniv

28. Øver knuter

30.sept- 1. okt- Overnatting på speiderhytta- eget skriv vil bli levert

Oktober
5. Fritt pga høstferie

12. Førstehjelp

19.  Fritt

26. Brannvern

November
2. Tur opp mot Høydalsfjellet-oppmøte ved grustak Trettendal
ta med hodelykt

9. Info ang Globalaksjonen- sammen med vandrerne

16. Globalaksjon- her vil vi sette opp foreldre som skal gå sammen med speiderne- møtet varer fra kl 1730-1930

23. Juleverksted og gjennomgang oppdagerløftet

27. søndag- Gudstjeneste-oppmøte i speiderskjorte for dem som har.

30. Juleavslutning med opptakelse i kirka

Vel møtt til nytt speiderår :-)
Husk alltid å ha med uteklær etter vær!

Hilsen lederne
Liv Dagny(41468793), May Britt, Linda, Yngvar

onsdag 25. mai 2011

Til oppdagere og stifinnere: OM gruppeturen 4. - 5.juni

Da nærmer det seg gruppetur til Skipsand. Dette blir en flott tur i flotte omgivelser. Turen går fra lørdag 4. juni til søndag 5. juni. Oppmøte på Stø bobilcamp lørdag 4. juni kl 1100. Turen avsluttes med gudstjeneste på Valen (rett ovenfor bobilcampen) søndag kl 1200.
På gudstjenesten blir det utdeling av årsstjerner og merker for vårens bragder. Vi håper at flest mulig foreldre og søsken (og andre) kommer til gudstjenesten på Valen. Blåveisspeiderne kommer også og deltar på gudstjenesten. NRK vil filme under gudstjenesten til et kommende kulturprogram som heter "Brenner".

Vi skal overnatte i telt på Skipsand, sammen med vandrerne. Vi skal prøve ut bl.a de nye leirteltene våre.

Påmelding: Vi håper alle blir med. Påmelding skjer til leder Liv Dagny på sms: 41468793 eller mail: liv.nilsen@vkbb.no senest onsdag 1. juni.

Pakkeliste:

. Brødmat og pålegg til 3-4 måltider. Vi anbefaler å ha lagd dette som 4 matpakker.
. Grillmat til lørdag kveld
. Drikke til 24 timer
. Sovepose
. Liggeunderlag
. Sitteplate
. Regntøy
. Egnet skotøy til å være ute og gå i fjellet.
. Kniv
. Kopp, tallerken, bestikk
. Skiftetøy
. Varm genser til kvelden
. Ullundertøy
. Leirbålskappe (valgfritt)
. Redningsvest vi skal på båtutflukt.
.Toalettsaker

Alle må beregne å bære sin egen bagasje. Viktig at alle pakker i SEKK. Ingen bager el.l.



Programmet for turen

Lørdag 4. juni:


1100:Oppmøte på Stø (ved bobilcampen) for alle.

1200: Fremme på Skipsand, alle spiser medbragt matpakke.

1230: Sette opp telt på Skipsand.

1300: Utflukt på havet for å se på fugleliv og seler

1900 Felles grilling av medbragt grillmat på Skipsand

2000 Leirbål på Skipsand

0000 Ro i leiren


Søndag 5. juni

0800 Revelje

0830 Frokost

0900 Pakke leir

1100 Begynne å gå mot Stø.

1200 Gudstjeneste på Valen.


Med vennlig hilsen

Liv Dagny,May Britt,Yngvar, Linda og Siv Anne

onsdag 9. mars 2011

Bli med speiderleir i Øksnes 24. – 28. juni 2011

Leirmotto: Ut på tur ;-)



Skogsøya er et eldorado av muligheter. Rett bak leirområdet ligger Øksnesheia. Rundt leiren finner du flotte turmuligheter overalt, og mange muligheter for vannaktiviteter. Øksnes leirskole er den gamle prestegården i Øksnes. Her finner vi også vakre Øksnes kirke.

Program for leiren

Her er et foreløpig program for leiren:

Fredag 24. juni: Ankomst, leirbygging, bli-kjent-leker og åpningsleirbål. Middag: Laks og poteter.

Lørdag 25. juni: Flaggheis med ord for dagen. Dagstur. Vandrerne har dagstur med patruljekonkurranse til Nordsand. Stifinnere og oppdagere har dagstur til Hjellsandfjæra med konkurranse og skattejakt. Leirbål med premier for patruljekonkurransen. Middag: Pølser og pinnebrød.

Søndag 26. juni: Flaggheis med ord for dagen. Speidergudstjeneste, kanskje med besøk fra Madagaskar. Døballturnering, bruskasseklatring, lage leirlykt. Leirbål. Middag: Gryterett.

andag 27. juni: Flaggheis med ord for dagen. Rappellering, Kano, Pil og bue, Hinderløype, Bålsnacks. Middag: Fiskeburger. Avslutningsleirbål.

Tirsdag 28. juni: Flaggheis med ord for dagen, riving og pakking. Lunsj, hjemreise

Ellers kan vi love muligheten til å ta leirfresmerke og det blir kiosk hver dag.

Sted: Området rundt Øksnes leirskole, Skogsøya.
Tid: 24. – 28. juni 2011

Pris: Kr 800,- inkludert båt fra Myre til Skogsøya t/r og leirmerke.

Påmelding: Innen 16. mars 2011. Påmelding skjer via gruppene på eget skjema.

For hvem: Oppdagere, stifinnere, vandrere, rovere og ledere.

Påmelding til speiderleir i Øksnes – UT på tur ;-)
24. – 28. juni 2011

Speiderens navn:…………………………………………………………………………………………

…….Oppdager …… Stifinner …… Vandrer ….. Rover ….. Leder

Fødselsår:…………………

Gruppas navn:……………………………………………………………………………………………….

Spesielle behov i forhold til mat: ….……………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

Andre spesielle behov som leirledelsen må vite om:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Pris kr 800,-
Påmeldingsfrist: Innen 16. mars 2011


----------------------------------------- --------------------------------


Underskrift fra foresatte Underskrift fra speider

onsdag 19. januar 2011

Flott innsats for barn på Madagaskar


Onsdag 19. januar gjorde oppdagerne og stifinnerne en flott innsats barn på Madagaskar. De 12 speiderne fordelte seg på 4 bøsser og samlet inn tilsammen kr 4606,50. Pengene samles inn i regi av oppdagerne og stifinnernes julebukkasjon. Julebukkaksjonen foregår i hele Norge og pengene går til skolemateriell, skolebygging og mat til skolebarn på Madagaskar.

Etter aksjonen samlet de seg i Myre kirke, spiste boller og drakk Kakao, og så på en film som forteller om KFUK (YWCA) og KFUM (YMCA) sitt arbeid for barn på Madagaskar.

mandag 10. januar 2011

Program for Oppdagere våren 2011 - Kartgåten og skjortekampen

Januar
12.januar: Samlet med vandrerne. Etterpå info ang julebukkaskjonen
19.januar: Går julebukk- se eget skriv
26.januar: Lek og konkurranse: oppmøte i Bjørkeskogen-ta med akebrett og spade

Februar
2. februar: Førstehjelp
9.februar:Den Gode gjeter- litt om tenkedagen
16. Februar: Fritt
20. Februar: Gudstjeneste-Tenkedagsfeiring m/kafe. Obligatorisk oppmøte
23.Februar: Andre land-Norden

Mars
2. Mars: Vinterferie
9. Mars: Tur i Bjørkeskogen- oppmøte Bjørkeskogen
16. Mars: Tar Kirkemerket
23.Mars: Fritt
26.Mars: Dagstur-100meterskogen på Sommarøy- Oppmøte ved Sommarøy Barneskole kl 1100-1430
30.Mars: Fruktsalat

April
6. April: Fuglekasser-ta med hammer
13.April: Påskemøte
20.April: Fritt
27.April: Allemannsretten

Mai
4. Mai: Speiderskogen-spikenisse-husk spikkekniv
11. Mai: Båltenning
18. Mai: Fritt
25.Mai: Leirrutiner

Juni
1.Juni: Underholdning til leirbål- leirbålsmerket
5. Juni:Dagstur til Skipssand m/gudstjeneste
24-28. Juni: Leir på Skogsøya- Skriv kommer


Et nytt og spennende semester er i gang!

Vel møtt hilsen
Liv Dagny(41 46 87 93), May Britt(99231080),Linda,Yngvar og Siv Anne

mandag 27. september 2010

Speidermøte for alle onsdag 29. september - også oppdagerne

Onsdag 29. september er det speidermøte for alle speiderne - også oppdagerne. Onsdag 29. september har ved en feil ikke komme med på oppdagernes program, men det er møte for dem også i morgen.

torsdag 23. september 2010

Velkommen til visitasgudstjensten


Speiderne er ønsket spesielt velkommen til visitasgudstjenesten søndag 26. september. Mange av speiderne har møtt Biskop Tor B. Jørgensen da han åpnet speiderhytta vår på onsdag. Vi ønsker at speiderne skal møte i uniform på gudstjenesten.

Åpning av Speiderhytta

Onsdag 22. september blr speiderhytta vår åpnet offisielt av Biskop Tor B. Jørgensen. Til stede var det både oppdagere, stifinnere og vandrere fra Øksnes. Biskop fikk et speiderskjerf med gruppenavnet og kretsmerket påsydd.

Biskopen rettet også en tydelig takk til Tove og Svein Kristian Hansen som har gitt speiderne huset i gave til Øksnes KFUK-KFUM- speidere. Tove og Svein Kristian fikk overrakt en plakett med "takk for støtte" og en speiderkniv som et synlig bevis på vår takknemlighet. Og speiderne møtte dem med et Bravo - rop, på ekte speidervis.

Etterpå så vi en film fra Madagaskar om Globalaksjonen, som oppdagere og stifinnere hadde samlet inn penger til i Julebukkaksjonen, og som vandrerne skal ut og samle inn penger til på Globalaksjonen den 13. oktober. Kapellan Evy Brun, som har bodd fire år på Madagaskar, fortalte fra Madagaskar, og overrakte en gave til speidergruppa fra Madagaskar - et knippe med opptenningsved helt fra Madagaskar. Evy skal reise til Madagaskar om en drøy uke, og vi håper som gruppe å få kontakt med en speidergruppe Madagaskar gjennom Evys kontakter i landet.

Etterpå var det pølsespising utenfor speiderhytta. Fotograf: Lill Hege Hagenes.

Under kan du se bilder fra åpningen.

onsdag 15. september 2010

Husk foreldremøte og dugnad

Til alle foresatte som har barn i speider`n!

Minner om at det er foreldremøte for alle som har barn som er med i speideren her i Øksnes i kveld den 15. september. Møtet begynner kl 1930, og vi sikter mot å bli ferdig på en time. Møtet finner sted i ungdomssalen i Myre kirke.

Vi skal snakke om følgende saker:

Hva er speider`n ? - Litt om program og forventninger
Kontingent
Leir til sommeren
Dugnad kommende helg
Speiderhytta
ledersituasjonen
Grasrotandelen
Hvordan organisere foreldreengasjementet

Det er forventet at det kommer en fra hver familie på foreldremøtet.

Minner også om dugnad på speiderhytta kommende fredag og lørdag. Vi vil legge ut tidspunkter for dugnaden etter foreldremøtet.

Det er forventet at det kommer en fra hver familie på dugnaden.

Speiderhilsen
ledergruppa

onsdag 1. september 2010

Flott tur til Myrtind

I dag startet speideren opp igjen, og vi markerte det med en flott tur til toppen av Myrtind. At det var litt regn i lufta var ingen hindring for spreke oppdagere, stifinnere og vandrere.

Den største belønningen på en slik tur er jo den flotte utsikten når man kommer opp. Og som man kan se på bildene var det ikke noe galt med humøret, når man endelig kom opp.

Turen tok litt lengre tid enn beregnet, men en flott tur var det virkelig. Kos dere med bildene

At det kom mange nye speidere idag, var flott, og vi ønsker dem velkommen inn i speiderfellesskapet vårt!

Vi minner alle på å alltid ha med seg egnet tøy og skotøy til å være ute når man skal på speidermøte.

mandag 30. august 2010

Program for Oppdagerne (3. klasse) høsten 2010


Steinmysteriet og Kodejakten

Steinmysteriet

1.sept- Felles åpning med vandrerne - tur opp mot Myrtinden

8. sept. Særpreg og fellesskap

15. sept. Kniv/sag og øks- hvordan bruke disse redskapene (ha med kniv i slire)

22. sept. Offisiell åpning av speiderhuset. Biskopen kommer.
Oppmøte ved speiderhuset på Toftenes

26.sept.- søndag. Bispevisitas- Møt opp i speiderdrakt på gudstjenesten

6. okt. Her tar vi fritt pga høstferie 7.-8. oktober.

13. okt. Jungelmøte- oppmøte ved Bjørkeskogen.

Kodejakten

20. okt- Lære å pakke sekk, hva tar vi med på en helgetur

22-23. Okt. Overnatting på speiderhuset på Toftenes. Skriv vil komme

27. okt. Fritt (her tar vi fritt pga helgeturen)

3. nov. Brannvern

10. nov. Gitterkoder

17.nov. Gå gjennom oppdagerløftet

24. nov. Avslutning med speideropptakelse (skriv vil komme)


Da ønsker vi velkommen til et nytt spennende speiderår!

Husk å alltid ha klær etter vær. Vi er ute i all slags vær, og kommer dere lettkledd i ruskevær blir kaldt for dere.


Velkommen
Hilsen Liv Dagny (41468793), May Britt,Yngvar;Linda og Siv Anne

tirsdag 20. april 2010

Bilder fra St. Georgsgudstjenesten

Den 18. april markerte Øksnes KFUK-KFUM-speiderne St. Georgsdagen som er den 23. april hvert år. Ridderen St. Georg skal minne alle speidere om å velge å kjempe for det gode, og mot det onde. Takk for en flott dag, med stor innsats fra mange. Etter gudstjenesten hadde vandrerne cafe i menighetssalen til inntekt for HIV-fondet, og Stifinnerne arrangerte en sporløype utendørs. Under kan du se noen bilder fra dagen. Takk til Marjo Strengell for bildene.

torsdag 25. mars 2010

Bilder fra stifinnerne og oppdagernes aktiviteter vinteren 2010

Dette fotoalbumet viser bilder fra stifinnerne og oppdagerne aktiviteter vinteren 2010. Blant annet fra Dagsturen på Sommarøya. Alle foto May Britt Helgesen



Dette fotoalbumet viser bilder fra stifinnerne og oppdagerne sitt indianermøte. Alle foto May Britt Helgesen.




Dette fotoalbumet viser bilder fra da stifinnerne og vandrerne lærte 1. hjelp. Alle foto May Britt Helgesen.

onsdag 17. februar 2010

Program våren Oppdagere

Mars
3/3- Tenkedagsfeiring.
Ta med et par pølser, hodelykt og akebrett/rumpeakebrett

6/3- Dagstur- oppmøte ved Sommarøy skole. Vi skal i ”Kråa”.
Skriv vil bli gitt 3/3.

10/3- Førstehjelp- lage båre

17/3- Indianermøte- kle deg ut, men husk vi skal være ute 

24/3- Påskepynt

31/3- Påskefri

April
7/4- Nysgjerrigper- ta med tomme kinderegg om du har.

14/4- Nysgjerrigper

18/4-St. Gerorgsgudstjeneste-Speidergudstjeneste i Myre kirke kl 1100.
Obligatorisk fremmøte, hyggelig om familien og er med. Etter gudstjenesten arrangerer speiderne sporløype og grilling.

21/4- Tur i Kråknesfjæra
Oppmøte Kråknesfjæra. (kjør mot Nyksund)

28/4- Fri lederne er borte denne dagen.

Mai
5/5- Øve til 17.mai

12/5- Fri (her regner vi med at mange tar seg fri dagen derpå, og derfor vil det bli dårlig oppmøte på speideren)

17/5- Flaggheising ved Myre kirke kl 0800- oppmøte senest kl 0745. Vil bli frokost etter flaggheising, og så deltar vi i gudstjenesten og ved nedlegging av krans etterpå.

19/5- Seljefløyte 

26/5- Sette opp lavo, gamme og telt

Juni
2/6- Hvordan pakke sekk?

5-6/6- Overnattingstur- Kommer tilbake på hvor ;-)

Vel møtt hilsen Liv Dagny (41468793), May Britt, Yngvar, Linda, Siv Anne og Trond