onsdag 24. oktober 2012

Program for Oppdagere høsten 2012 (Kodejakt og steinmysterie)


September
5. Vi øver kniv/sag/øks- er i speiderskogen
12. Lærer knuter
19. Tur til Skipssand – møtet varer fra kl 1700-2100- oppmøte Stø bobilcamp
-ha med klær etter vær,drikke, hodelykt,spade
22.Torgdag-info vil komme
26.Fritt

Oktober
3. Felles flaskeinnsamling med vandrerne- møtet er fra kl 1730-2000
5.-.6. overnatting på speiderhytta- info vil komme
10. Fritt pga høstferie
17. Brannvern
24. Tur opp Høydalsfjellet- ta med drikke og hodelykt
31. Mat på bål

November
7. Info om Globalaksjonen
11. Gudstjeneste i Langnes kirke- obligatorisk oppmøte
14. Globalaksjon felles med vandrerne
21. Julemøte med gjennomgang av speiderløftet
28. Juleavslutning med opptakelse og merkeutdeling i kirka

Vi ønsker velkommen til et nytt speiderår.
Husk å alltid ha med uteklær etter vær. Det blir kaldt å være ute i inneklær!!

Alltid beredt!

Speiderhilsen
Liv Dagny (41468793), May Britt, Yngvar og Linda

fredag 5. oktober 2012

Blåveis-troppen deltok i flaskeinnsamlingen

Denne uken har speiderne i Øksnes gjort en stor innsats for å samle inn tomflasker i Øksnes. Også blåveis speiderne deltok i flaskeinnsamlingen.



Innsatsen er en viktig inntektskilde for speidergruppa. I tillegg er gjenvinning viktig for miljøet.





Takk for innsatsen til alle speiderne i Øksnes.

mandag 24. september 2012

Plan for Blåveisspeiderne høsten 2012


20. september: Prøver å være utenfor kirka i staren av møtet  for å rydde i speiderskogen.
4. oktober: Flaskeinnlevering. Her kan de ta med noen selv hvis de ellers har så ordner vi med resten.
18. oktober 
1. november
15. november
28. november: Speideravslutning. Ta med to skuffkaker.

Vi skal prøve å være litt ute hver gang hvis været tillater det. Så husk uteklær.

Hilsen
Ingrid og Jostein.
Speiderledere.

mandag 28. mai 2012

Program for Gruppetur Skogsøya med Øksnes KFUK-KFUM-speidere fredag 1. juni – søndag 3. juni 2012


Rutetider finner dere her: http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/18-866.htm

Disse innebærer at vi kan reise ut fredag 1. juni kl. 1615, og retur søndag 3. juni kl 1915 fra Øksnes (første mulighet denne dagen).

Fredag 1. juni
1600 Oppmøte på kaia på Myre
1615 Tinden går fra Myre
1620 Øksnes
1630 – 1800 Sette opp telt, rydde inn mat ol
1800 Alle griller medbragte pølser ol på bål
1930 Leirbål
2200 Kveldsmat – brød el l
2300 Ro i leiren.

Lørdag 2. juni
0800 Morgensamling med flaggheis og praktiske beskjeder
0815 Frokost
0900 Aktiviteter for alle, i grupper/patruljer satt sammen av både oppdagere, stifinnere og vandrere.
1200 Aktiviteten avsluttes
1230 Samles og spiser lunsj på tunet. Vandrerne får utdelt råvarer til middag.
1300 Vandrerne sendes ut på patruljekonkurransen.
1300 Stifinnerne og oppdagerne har eget opplegg
1830 Seneste retur til leiren for Vandrerne
1930 Leirbål med premieutdeling for patruljekonkurransen til vandrerne
2200 Kveldsmat – Brød el
2300 Ro i leiren for stifinnere og oppdagere

Søndag 3. juni
0830 Morgensamling med flaggheis og praktiske beskjeder
0900 Frokost og smøre matpakker
1000 Felles tur til Øksnesheia for store og små.  Program underveis.
1400 Middag i leiren
1500 Pakke sammen leiren – pakke sekker, telt mm.
1700 Guides own  med utdeling av merker for årets bragder.
1915 Retur fra Øksnes med båt

 PAKKELISTE: (Speiderne skal bære dette, og det bør pakkes i sekk)
Sovepose og liggeunderlag
Kopp, tallerken, bestikk (alt merket med navn) helst i egen stoffpose.
Thermos (for de som vil ha varmt vann med på dagsturen)
Tannkrem, tannbørste, såpe, klut -  event. faste medisiner
Speiderskjorte, regntøy, vindjakke, ullgenser, ullsokker, ulltøy, joggesko, fjellsko/støvler, ekstra skiftetøy, sokker, truser.
Sitteunderlag, leirbålskappe, speiderkniv, dagstursekk, drikkeflaske, 1 vedkubbe.
Litt godteri til leirbål på lørdag (Max. 1/2 liter brus, litt smågodt, en liten pose potetgull e.l)
Matpakke og pålegg til; 2 frokoster, 2 lunsj og 2 kveldsmat   -  Pølser til grilling på fredag.                                                                 (vi tar med drikke; melk og juice)

Angående mobilbruk;  Det blir ikke mulig å lade mobilene under leiren. Det er kun lov å bruke mobilen mellom 1800-1915 hver dag. Det oppfordres til mobilfri leir. Mobil løser ikke, men forsterker hjemlengsel.

For spørsmål angående leiren kan følgende kontaktes;
Yngvar   (91331632) Liv Dagny (41468793) Lill Hege (90066246)

Med hilsen
ØKSNES KFUK-KFUM

torsdag 15. mars 2012

Patruljetur for patruljen uten navn (Patruljeførere. Serine og Trond-Erik)

Lørdag 17. mars blir det patruljetur for patruljen uten navn (Patruljefører: Serine og Trond Erik). 

Oppmøte ved ved Alsvåg kirke kl 1200. Vi skal gå til speiderhytta, men sekkene vil bli kjørt ut. Vi skal være ute hele tiden og lage taco på bål. Vi skal grave i snøen, så ta med en spade.

Pakkeliste: 
Spade
Varme klær
Kniv
Vannflaske
Godteri (til turen)
Fat, bestikk og kopp
Liggeunderlag
Pigger (til skoa) 8brodder)

Alle må bli hentet ved speiderhytta kl 1700.

For spørsmål, ta kontakt med Serine eller Trond- Erik

Patruljetur for patruljen Gaupe

Skitur i Klomarka den 25. mars kl 1200 - 1600.

Vi møtes på parkeringsplassen med Klomarka kl 1200.

Ta med:
* Ski (og evt akebrett)
* 1- 2 vedkubber
* varme klær og skifte klær
* God matpakke
* Drikke
* Godteri (ikke energidrikke)
*Grillspyd
*Gode uteklær

Hvis dere IKKE kan komme så ta kontakt med Malin B, mob 99251753 eller Malin H, mob: 41645756.


Patruljetur for patruljen ULV

Lørdag 24. mars - søndag 25. mars inviterer vi patruljen "Ulv" på patruljetur på Skogsøya.

Vi reiser fra Myre med hurtigbåten kl 0805 til Tunstad, der Mathias har hytte. Der skal vi prøve å ta 3 merker: Fiske, Elektriker og Orientering. Det vil bli tid til lek, konkurranser og bading i stamp.

Vi reiser hjem igjen med hurtigbåten Søndag kl 1900 og vil være på Myre kl 1920.

Påmelding til Mathias 96507951 eller Kjetil 99459979 SENEST 19. mars

Speiderhilsen fra
Mathias og Kjetil

Patruljetur for patruljen REIN


Speidertur til Rødsandelva
17.03.12


Patrulje Rein skal lørdag den 17. mars gå på skitur til Rødsandelva.

Ting og ha med:
2-3 vedkubber
Vann (helst 1 liter)
Tursnacks/matpakke (sjokolade, nøtter, kjeks osv.)
Kniv
sitteunderlag
Skifteklær (Husk og ta med ullskokker)
Ting dere liker og ha på pizza (Vi skal lage villmarks pizza.Jeg tar med deig)

Oppmøte ved fjellporten kl 1000
Vi beregner å være nede ca. Kl 1600

For spørsmål, ta kontakt med patruljefører Fredrik.

Informasjon om dagstur for patruljen EKORN!


Lørdag 24 mars er det dagstur for patruljen Ekorn.


Vi møtes i sørvågen hos Lill Hege kl 10.00 (det røde huset ved sørvåg vannet før mann kommer til badebukta, når mann kjører fra myre )  og hentes på samme plass kl 15.00 

Vi skal gå på ski og ha litt ski aktiviteter,vi skal også prøve fiskelykken med litt isfiske på   Sørvåg/Alsvåg vannet.

Ta med :
Ski og staver
Sitteunderlag
Noe varmt og kaldt å drikke
Kopp,dyp talerken,bestikk,(vi skal lage kjøttsuppe)
Spikkekniv
2 vedkubber
Isfiskeutstyr (hvis dere har)
….. stk ……………….ferdig kuttet(til kjøttsuppe) (Avtalt på møtet hva hver enkelt skal ha med)
Ekstra par votter og lester.                                                                                                  
Tur sjokolade.                                                                                                                
Appelsin eller Banan

Vi skal være ute i mange timer så det er viktig med varme klær,men ikke ta på alt med en gang.Det kan være greit å ha noe ekstra å kle på når man setter seg ned .

Ta med godt humør ;-)
Har du noen spørsmål i forbindelse med turen så kan du ringe Lill Hege på mob 90066246

Speiderhilsen  
Lill Hege og Mats